ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان شد

فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان پس از ژنرال جان کمپبل به جان نیکلسون رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، «ژنرال جان کمپبل،» فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، جای خود را به «ژنرال جان نیکلسون» داد. کمپبل که 18 ماه و همزمان با درگیری‌ های سیاسی و نظامی در افغانستان، فرماندهی نیروهای ناتو و آمریکایی را در این کشور بر عهده داشت، هشدار داد، افغانستان هنوز هم چالش‌هایی پیش رو دارد.

وی همچنین اصلاحات در (ساختار) نیروهای امنیتی افغانستان را، که می‌کوشند بدون حمایت نیروهای رزمی ناتو با طالبان مبارزه کنند، خواستار شد.

ژنرال کمپبل گفت: می‌دانم کشور افغانستان، دوره‌ های بسیار دشواری پیش رو دارد؛ اما افراد و نیروهای امنیتی انعطاف پذیری را می‌بینم که از این چالش ‌ها عبور خواهند کرد. 

ژنرال نیکلسون، فرمانده جدید 13 هزار نیروی بین المللی در افغانستان خواهد بود و مسئولیت نظارت بر عملیات آموزش و یاری رسانی ناتو به نیروهای افغان را بر عهده دارد. این در شرایطی است که دامنه فعالیت شورشیان طالبان به بالاترین حد خود از زمان برکناری آنها از قدرت در سال 2001 میلادی رسیده است.

همزمان با پایان یافتن مراسم تودیع کمپبل در شهر کابل افغانستان، 5 بمبگذار انتحاری به کنسولگری هند در شهر جلال آباد افغانستان حمله کردند. نیروهای امنیتی افغان، عوامل انتحاری را پیش از این که بتوانند وارد محوطه کنسولگری شوند، از پای درآوردند. با وجود این، طبق گفته سخنگوی دولت محلی جلال‌آباد، این حملات 3 کشته و 19 زخمی برجا گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار