در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدت‌ها بود که در انتظار اکران فیلم «پایان خدمت» بودم

هدی زین‌العابدین از آن دسته بازیگرانی است که در جوانی هم در تلویزیون و هم در سینما به نقش آفرینی پرداخته است.

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعضی از نقش‌ها برای یک بازیگر مانند سکوی پرتابی است که آینده شغلی وی را تا حدودی تضمین می‌کند و از همه مهمتر در میان مردم نیز محبوب خواهد شد. نقش «فاطمه» در سریال «سقوط یک فرشته» برای هدی زین‌العابدین، از آن نقش‌ها بود که وی را بازیگری بااستعداد و پرتلاش در عرصه بازیگری، نشان داد.

هدی زین‌العابدین بعد از چند اثر در تلویزیون و حضور در شبکه سیمای خانگی «با قلب یخی 3» وارد سینما شد و در فیلم «پایان خدمت» حمید زرگرنژاد ایفای نقش کرد. به همین بهانه با این بازیگر در خصوص مسائل مختلف به گفتگو نشسته‌ایم.


*شاید مخاطبان سینما و تلویزیون، شما را با بازی در سریال «سقوط یک فرشته» به یاد داشته باشند. از آن سریال برای مخاطبان ما بگویید.

بله. آن سریال جزو خاطره‌های خوب من در زندگی هنری‌ام بود. در آن مقطع از دفتر آقای بهرامیان با من تماس گرفتند و به من گفتند که برای تست نقش «فاطمه» به دفتر او بروم. هنگامی که من تست دادم، چند روز بعد از دفتر کارگردان با من تماس گرفتند که قبول شده‌ام. خوشحالم که آن روز، بهرام بهرامیان به من اعتماد کرد و آن نقش را به من سپرد. خوشبختانه در آن مقطع مردم با «سقوط یک فرشته» ارتباط خوبی برقرار کردند و هنوز هم بعد از  گذشت چند سال از آن سریال مناسبتی در ذهن مردم مانده است.


*چطور شد که بعد از کار در تلویزیون وارد عرصه سینما شدید؟

هنگامی که در سریال «سقوط یک فرشته» بازی کردم و این اثر دیده شد، بعد از آن در  سریال «قلب یخی» ایفای نقش کردم و سپس در سریال داریوش فرهنگ حضور داشتم. طبیعی بود که بعد از بازی در این سریال‌ها و کارکردن با کارگردانان متعهد، راه برای حضور در سینما برای من هموار شود.

این بار در عرصه سینما با فیلم «پایان خدمت» حمید زرگرنژاد حضور یافتم. زرگرنژاد به من اعتماد کرد  و این طور بود که پای من به سینما باز شد. از این بابت خوشحال هستم که  با این گروه همکاری لازم را داشتم.


*شما از آن دست بازیگرانی هستید که در جوانی هم بازی در تلویزیون را تجربه کرده‌اید، هم بازی در  سینما را. شرایط حضور در  سینما و تلویزیون برای بازیگران جوان چگونه است؟ آیا یک بازیگر باید خوش‌شانس باشد تا به دنیای بازیگری وارد شود؟

این گفته شما را رد نمی‌کنم و شاید شانس هم دخیل باشد. در این دوره، تعداد آثار ساخته شده هم در تلویزیون و هم در سینما نسبت به گذشته زیاد شده است و در چند سال گذشته مشاهده می‌کنیم که چه در سینما و چه در تلویزیون، از نیروهای جوان و با استعداد، استفاده زیادی می‌کنند. پس به این موضوع نیز می‌شود اشاره کرد که وارد شدن به حرفه بازیگری خیلی هم سخت نیست. اما باید بازیگر تلاش و ممارست داشته  باشد و با جدیت به کار ادامه دهد و امید را از دست ندهد.


*به نظر شما دلیل ضعف در آثار سینمایی چیست؟ چرا در  طول یک سال آثار با کیفیت در سینما کم است؟

من بر این باور هستم که در کنار مشکلات عدیده مانند ضعف در پخش، تولید فیلم و مسائل دیگر، مشکل اصلی فیلم‌ها، نبود فیلم‌نامه قوی و مدون است. به نظر من یک فیلمنامه قوی است که می‌تواند بنیاد سینمای ایران را مستحکم کند و مخاطب را به سمت سینما جذب کند. ما باید در آثار خود کاری کنیم که مردم به سینما بیایند و فیلم نگاه کنند و این  موضوع فقط با ساخت آثار با کیفیت ممکن است.


*مهمترین اتفاق هنری برای شما در سال 94 چه بوده است؟

مهمترین اتفاق، اکران فیلم «پایان خدمت» بوده است. به دلیل اینکه من به شدت این  اثر را دوست دارم و با آن ارتباط برقرار کرده‌ام. این فیلم بعد از دو سال اکران شد و من مدتها بود که در انتظار اکران این فیلم در سینماهای کشور بودم که در این روزها شاهد آن هستیم. برای این فیلم زحمات زیادی کشیده شده است.


*به دلیل اینکه در روزهای پایانی سال هستیم و قرار است که سال جدید را آغاز کنیم، در خصوص سال 95، اگر صحبتی دارید، بگویید.

صحبت خاصی ندارد. سال 95 را سالی پربار و پربرکت همراه با سلامتی برای تمام مردم ایران زمین آرزو می‌کنم.


*سخن پایانی؟

ممنون از شما و همکارانتان



گفتگو از: محمدرضا فلاحی


انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
عالی وفقط خیلی اطلاعات بدید
آخرین اخبار