خوش و بش عیدانه؛

از تکذیب گرین کارت رسایی تا دست رد به سینه آیفون

فرارسیدن ایام عید نوروز و سال جدید بهانه‌ای شد تا گفتگویی صمیمی با یکی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرارسیدن ایام عید نوروز و سال جدید بهانه‌ای شد تا گفتگویی صمیمی با یکی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم از این جهت در یک فضای صمیمی پای صحبت‌های «حمید رسایی»  عضو کمیسیون اصل نود و نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات‌واسلامشهر نشستیم.


باشگاه خبرنگاران جوان
با توجه به اینکه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی  شما حضور ندارید برنامه‌کاریتان‌برای آینده چیست؟

رسایی:من طبیعتا فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود در هفته نامه 9 دی و مؤسسه فرهنگی را ادامه می‌دهم و بعلاوه اینکه من کارمند دولت هستم و برمی‌گردم به کار قبلی ام در وزارت ارشاد.


باشگاه خبرنگاران‌جوان:چطور شد که نماینده مجلس شورای اسلامی شدید؟

رسایی:به شوخی دوستان می‌گفتند بارخورده بهت و آمدی نماینده شدی (با خنده)

من مدیرکل فرهنگ ارشاد قم بودم و بعد از آنکه بحث نمایندگی مجلس مطرح شد ثبت نام کردم و در لیست تهران قرار گرفتم و وارد مجلس شدم قبل از این هم سابقه آشنایی با مجلس را داشتم چون سه تا سرلیست در رابطه با مجلس ارائه کردم که یکی از آن سرلیست‌ها در رابطه با عملکرد مجلس ششم و هفتم بود که به صورت آماری عملکرد آنها بررسی می‌شد و مجلس هشتم چون خودم در آن حضور داشتم طبیعتا دیگر فرصت این کارها را نداشتم.


 باشگاه خبرنگاران‌جوان:میزان حقوق دریافتی شما از مجلس چقدر است؟

رسایی:حقوق نمایندگان با کسری‌های قانونی 4 میلیون و 300 تومان است.

 باشگاه خبرنگاران‌جوان:بهترین و بدترین روز شما در این مدت 8 ساله در مجلس چه روزهایی بود؟

رسایی:در این 8 سال بهترین روز در مجلس برای من در مجلس هشتم بود که طرحی را که خودم آورده بودم و طراحش بودم  سایر همکاران هم امضا کرده بودند که حقوق مادام‌العمر را از قوانین کشور حذف کردیم که آن روز در مجلس حتی دعوا هم شد و بعضی از همکاران مخالف بودند و هیئت رئیسه هم خیلی تمایل نداشت که طرح ما مطرح شود اما بالاخره با اصرار و فشار در مجلس هشتم این طرح مطرح شد و علامت سوالی که برای مردم در رابطه با حقوق مادام‌العمر نمایندگان مجلس وجود داشت را حذف کردیم،بدترین روز هم برای من روزی بود که آقای لاریجانی با زیرپا گذاشتن آیین‌نامه و تمام ضوابط ساری و جاری در 20 دقیقه برجام را تأیید کردند.



باشگاه خبرنگاران جوان
:شما چند فرزند دارید؟

رسایی:من 3 فرزند دارم،2 پسر و 1 دختر. کوچکترین پسرم 8 سال و بزرگترین پسرم 24 ساله است.

باشگاه خبرنگاران‌جوان:شما در کدام منطقه از تهران زندگی می‌کنید؟

رسایی:من در منطقه مرکز تهران خیابان مجاهدین اسلام زندگی می‌کنم که از بچگی در آنجا بودم و در زمان انقلاب هم دوران راهنمایی و دبیرستان هم درآنجا گذراندم.


باشگاه خبرنگاران‌جوان:شما در نوروز 95  به سفر می‌روید؟

رسایی:بعضی از سالها به سفر عتبات عالیات می‌رویم ولی امسال بعید می‌دانم این فرصت و توفیق را داشته باشم احتمالا در داخل به سمت جنوب و شاید هم در همین حد صله رحم با اقوام و خویشان باشم ولی در کل هنوز تصمیمی با خانواده نگرفتیم.

 باشگاه خبرنگاران‌جوان:مدتی است یه سری صحبت ها مبنی بر اینکه شما گرین کارت آمریکا دارید یا همیشه اخرین مدل گوشی را دارید، آیا این صحت دارد؟

رسایی:من اصلا گرین کارت ندارم و در عمرم گرین کارت نداشتم،گوشی آیفونم ندارم و در حال حاضر گوشی مدل سونی دارم ولی 5 سال پیش به مدت 4 ماه یک گوشی آیفون داشتم که دیگه الان ندارم.

باشگاه خبرنگاران‌جوان:گفته شده شما در کیش و قشم زمین دارید آیا این صحت دارد؟

رسایی:من در کیش و قشم هیچ زمینی ندارم و همه این‌ها دروغ است.

باشگاه خبرنگاران جوان:شما سال جدید را چه رنگی می‌بینید؟

رسایی:سال جدید برای ما که یک مقدار بار مسئولیت از روی دوش ما برداشته می‌شود و دغدغه‌هایمان کمتر می‌شود سال روشن و سفیدیست و امیدوارم برای تمام مردم ایران سال خوبی باشد.

باشگاه خبرنگاران‌: نظرتان در رابطه با کلمات زیر چیست؟

حسن روحانی: مردی که با کلید آمد برای باز کردن ولی بیشتر قفل کرد


اکبر هاشمی رفسنجانی: عبرتی است برای روحانیون و مسئولین که در این روزگار 180 درجه برخلاف روزگار گذشته خودش رفتار می‌کند  و حرف می‌زند.

محمدجواد ظریف: من ایشان را در کارشان موفق نمی‌دانم و مهمترین نمونه آن دستاورد برجام است که مشکلاتی را برای کشور ما در آینده و حال حاضر بوجود آوردند.

از کلید حسن روحانی تا گرین کارت آمریکا/آیفون پسند نیستم!!

شهید مرتضی مطهری
: پایه و اساس فکری بنده براساس مطالعه کتب ایشان بود و همانطور که امام گفتند ایشان را یک منبع غنی برای شناخت اسلام می دانیم.

علی مطهری: مردی که خودش را خنثی می‌کند و برخلاف خودش حرف می‌زند، کلیات دارد ولی تحلیل ندارد و تناقض دیده می‌شود.

محمدرضا عارف: سیاستمداری که همیشه با اشاره بزرگترها میدان را خالی می‌کند و هیچ وقت نمی‌تواند یک رجل سیاسی مستقل باشد

حمید رسایی: عیب‌هایش خیلی بیشتر از محاسنش است و خدا خبر دارد و پناه می‌برم به خدا.

نماینده مجلس: کسی که 4 سال در مرکزی قرار می‌گیرد که مرکز شهرت‌هاست شهرت سخنرانی، شهرت ثروت، شهرت شهرت و امکان سرخوردنش خیلی زیاد است که اگر مراقب خودش نباشد و بر روی خود نظارت نکند احتمال زمین خوردنش زیاد است به دلیل اینکه‌ نمایندگان مجلس تنها جایی هستند که در طول این 4 سال  هیچ جایگاهی به آنها نظارت نمی‌کند مگر اینکه خودشان بر خودشان نظارت کنند.


 باشگاه خبرنگاران جوان: از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، سپاسگزارم.

گفتگو از فائزه حیدری


انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، رسایی ، عیدانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار