پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله نخست؛

مرحله دوم عملیات سامرا کلید خورد

نیروهای مردمی به همراه ارتش عراق پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله نخست عملیات سامرا، مرحله دوم آن را به اجرا گذاشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، نیروهای مردمی عراق با کمک نیروهای نظامی مرحله دوم عملیات آزاد سازی جزیره سامرا را آغاز کردند.

در این مرحله نیروهای مشترک عراقی به بازرسی مناطق آزاد شده، خنثی سازی مین، تله‌های انفجاری و خانه‌های بمب‌گذاری شده پرداختند.

ستاد تبلیغات وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای در این باره گفت در مرحله دوم عملیات تامین امنیت جزیره سامرا، خودروهای بمب‌گذاری شده هدف قرار می گیرد و تاکنون 3 خودروی بمب‌گذاری شده منفجر شده است. همچنین شمار زیادی از ترویست‌های داعش در کمین نیروهای ارتش و بسیج مردمی در منطقه جبال مکحول به هلاکت رسیدند.

"هادی العامری،" دبیرکل سازمان بدر در این باره گفت عملیات ما در پنج محور طراحی شده است. محور نخست از مناطق بیجی، حدیثه و راه آهن و مسیر اصلی آغاز شد و نیروهای ما تلاش می کنند مناطق مورد نظر را محاصره کنند.

"ضامن الجبوری،" فرمانده پلیس استان صلاح الدین گفت هدف ما در عملیات کنونی تامین امنیت جزیره سامرا و جزیره تکریت است. این مناطق بسیار گسترده است و گروه داعش از روستاها و مناطق کشاورزی در جزیره سامرا و جزیره تکریت به عنوان حلقه وصل استان انبار - صلاح الدین - نینوا استفاده می کند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار