پس از گنبد آهنین هوایی رژیم صهیونیستی؛

فارین پالیسی: رونمایی از پروژه رعب آور گنبد آهنین زیرزمینی تل آویو

نشریه فارین پالیسی در گزارشی به پروژه مخوف رژیم صهیونیستی پرداخت.

فارین پالیسی: رونمایی از پروژه رعب آور گنبد آهنین زیرزمینی تل آویوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فارین پالیسی در گزارشی به پروژه مخوف رژیم صهیونیستی در ایجاد گنبد آهنین زیر زمینی پرداخت.

بر همین اساس، تل آویو برای نابودی تونل های زیرزمینی جنبش حماس، پروژه مخوفی را در دست اقدام دارد. این پروژه که «گنبد آهنی زیرزمینی» نام‌گذاری شده، شامل سیستمی می شود که می‌تواند تونل‌های حماس در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی را شناسایی و نابود کند. این پروژه هزینه زیادی برای سران تل آویو دارد به طوری که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۴ تاکنون برای این پروژه بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صرف کرده است.

گزارش ها حاکی است، دولت آمریکا رژیم صهیونیستی را در این پروژه یاری می کند. کریستوفر شروود، سخنگوی پنتاگون در این خصوص اعلام کرد آمریکا در بودجه سال ۲۰۱۶، ۴۰ میلیون دلار به این پروژه اختصاص داده است. در مقابل آمریکا می‌تواند نمونه‌های اولیه سیستم فوق‌الذکر را دریافت کرده و به سایت‌های آزمایش و همچنین حقوق معنوی این پروژه دسترسی داشته باشد.

با این وجود، یاکوف آمیدرور، رئیس سابق شورای امنیت تل آویو به فارین پالیسی گفت پروژه تولید گنبد آهنین زیرزمینی هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد.

در پایان این گزارش، نویسنده مدعی شد از آغاز سال ۲۰۱۶، در حدود ۱۰ تونل حماس فروریخته‌ است که علت ریزش آنها بارش باران‌های زمستانی است اما موج ریزش‌ها باعث شده عده‌ای گمان برند که سلاح مخفی اسرائیل به کار افتاده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
250میلیون دلارهزینه گزافیست کجایش گزافه برای کشوری مثل امریکاوقتی 600میلیارد دلاربودجه نظانی درسال داره یعنی مشت درمقابل خروار
آخرین اخبار