خیز سنا برای تحریم ایران/ بهانه جویی های آمریکا ادامه دارد

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا با متهم کردن ایران به تخلف از تعهدات بین‌المللی، برای وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور خیز برداشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المانیتور، نمایندگان جمهوری‌خواه با معرفی دو طرح در روزهای گذشته به دنبال تحریم ایران به بهانه انجام آزمایش‌های موشکی و نقض ادعایی حقوق بشر هستند.

بر این اساس سناتور کلی آیوت، از حامیان اصلی طرح تحریم‌های موشکی پس از معرفی آن گفت: « من رهبری تلاشی را در سنا به عهده گرفتم که دولت را به معرفی تحریم‌های اولیه و ثانویه شدید و گزنده علیه تمامی بخش‌های اقتصاد ایران که از برنامه موشک‌های بالیستیک تهران حمایت می‌کند، ملزم می‌کند.»

وی افزود: «تنها کلمات تند نمی‌تواند در مسیر بدترین حامی تروریسم دولتی برای توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک مانع‌تراشی کند و من از همکارانم در کنگره و همچنین دولت می‌خواهم این طرح را تصویب و فوراً شدیدترین تحریم‌های ممکن برای پاسخگو کردن تهران را وضع کند.»

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و باب کاردین، در بیانیه‌ای مشترک از معرفی هم طرح موشکی و هم طرح حقوق بشر حمایت کردند.

مارک کرک، یکی دیگر از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا در اقدامی جداگانه طرحی معرفی کرده که خواستار تنبیه ایران به بهانه نقض ادعایی حقوق بشر است. این طرح، به طور مشخص، شرکت هواپیمایی ماهان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف تحریم قرار می‌دهد.

پایگاه خبری المانیتور نوشته دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا تا کنون در برابر این دو طرح موضع خاصی نگرفته است.

یک مقام آمریکایی به المانیتور گفت که کاخ سفید در حال بررسی این دو طرح است و رئیس‌جمهور آمریکا از ابزارهای داخلی و بین‌المللی برای تنبیه ایران به دلیل برنامه موشکی برخوردار است.

به گفته این مقام آمریکا «برنامه امنیت اشاعه» و «رژیم کنترل فناوری‌های موشکی» دو مورد از این برنامه‌ها هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
همه اش بازی هست و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
مرگ‌برآمریکاوفقط‌کاروتلاش‌‌‌ورفع‌وابستگی‌جواب‌این‌کافران‌است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
وقتی کالای خارجی را به کالای داخلی ترجیح می دهیم طبیعی است که تحریم را بعنوان ابزاری کارآمد دست دشمن دادیم. از ماست که بر ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
استاد البته کالای داخلی رو باید به کالای خارجی ترجیح داد نه آشغال داخلی به کالای خارجی
مثال بیشماره ولی چون احتمال داره نظر پخش نشه نمیگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
واقعا تا کی باید شاهد اقدامات امریکا در قبال تحربم ایران به هر بهانه ای باشیم این که تا روز و روزگار هست و تا اخر دنیا به هر بهانه برای تحریم ایران اقدام کنند و نمیشه که همیشه مردم ایران این فشارها تحمل و در برابر انها فقط مقاومت کنند و همیشه درگیر باشن به جای ی زندگی راحت و بدون استرس که حق مردم ایران هست . ب جای تمرکز برای پیشرفت کشور همش فکر و اعصاب مردم خورد ودرگیر که چه جوری امورات بگذره. باید تمام دستگاهها ی سه قوه و دیگر مسئولین به صورت جدی و محکم برای حل این مشکل کاری عملی و ن فقط حرف و شعار بدن. باید تمام مسئولین دولتی ئ لشگری برای به وجود اوردن ی اقتصاد قوی و رونق تمام تلاش و کارشون انجام بدن. تا هیچ کشوری و هیچ کسانی مثل الان اقدامات امریکا نتونند هر کاری و حرفی که دوست دارن برنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
عجب بدبختی گیر کردیم یه بار نشده تحریم نکن هرسال تحریم مذاکره کردند به توافق رسیدن بعدش تحریم ایران برنامه موشکی داشت تحریم ایران هرکاری کرد تحریم ایران هرکاری کرد ضدحقوق بشری و تحریم های بیشتر این چه مرض و کینه ای که از این سگای کثیف از ملت ایران دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
خوبه اینم بشه برجام 2
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
بعد هم برجام 3 و 4 و 5 بعدم میگن حالا صدا سگ بدید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
من اصلا" آدم سیاسی نیستم . ولی در برجام به گفته رهبر عمل کرده بودند این اتفاقات نمی افتاد چون گفته بودند اورانیوم 20 درصد در قبال رفع فوری تمام تحریمها . و تعهد بمنی براینکه هیچ تحریم دیگه ای در کار نباشه. و فکر میکنم این نقشه امریکاییها بود که با وعده و وعید دروغین اورانیوم 20 درصد ما رو بگیرند و سانترفیوژها را از خط خارج کنند و وقتی خیالشان راحت شد تحریمها هم رفع که نشه بماند شدیدتر هم بشه. و ایران باید فوری و بدون درنگ برجام رو تعلیق کنه و برگرده به غنی سازی 20 درصد. در این صورته که امریکا و غربی ها کوتاه میان.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
اگر اتحاد و هبستگی ملی و انقلابی در بین تمامی اقشار و گروه های مردم ایران از اینی که هست بیشتر باشه و همه به جنایتها و خیانتهای تمامی اعصار گذشته سردمداران آمریکایی صهیونیست پرست بیشتر توجه داشته باشند این جمله طلایی امام خمینی که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند معنی پیدا میکنه . و فقط باید مواظب پارس کردن آنها بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اصل است آمریکا و.....نشانگر حکمت هدف امام انقلاب و شهدای معظم انقلاب اسلامی میباشد
Germany
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
اگر تولید داخلی داشتیم جرات نمی کردند ما را تحریم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
این پررویی و جسارت سناتور های آمریکایی نتیجه عقب نشینی و سهل انگاری نمایندگان مجلس ایران و رولت است، باور کنید.
آخرین اخبار