رئیس گروه آیپک: تلاش های ما در مقابله با توافق هسته ای ایران شکست خورد

هووارد کوهر به شکست تلاش‌های گروه آیپک برای ممانعت از دستیابی به توافق هسته‌ای ایران، اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمزآو اسرائیل، «هووارد کوهر،» رئیس گروه آیپک -لابی طرفدار رژیم صهیونیستی در آمریکا- در نشست این گروه در واشینگتن گفت: « ما می پذیریم که در موضوع توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی شکست خورده ایم.»

 وی در عین حال اقدامات آیپک برای جلوگیری از دستیابی به توافق هسته ای ایران را ستود و گفت ما در این خصوص به خوبی جنگیدیم. با وجود اختلاف نظرها درباره مساله ایران، دموکرات‌ها و جمهوریخواهانی که حامی رژیم صهیونیستی هستند، هدف مشترکی در خصوص محافظت از این رژیم و اطمینان از تداوم حیات آن دارند. وی افزود: « در حالی که یافتن دیدگاه‌های متفاوت که ما را دچار اختلاف می کند آسان است، همچنان متحد باقی مانده ایم.»

 توافق دو حزب اصلی آمریکا تنها راه موجود برای ایجاد سیاستی پایدار و باثبات است. توافق این دو حزب و همسویی آنها با همدیگر در تلاش هایی که برای مقابله با توافق هسته ای ایران و جلوگیری از نفوذ این کشور در منطقه انجام می شود بسیار مهم خواهد بود. 

رئیس گروه آیپک یکشنبه در سخنرانی خود در نشست سالانه این گروه از دو حزب اصلی آمریکا درخواست کرد از راهکار تشکیل دو کشور در سرزمین های اشغالی حمایت کنند. وی گفت آیپک از کنگره آمریکا درخواست خواهد کرد که برای مذاکرات مستقیم میان صهیونیست‌ها و فلسطینی ها تلاش کند.
رئیس گروه آیپک در ادامه خطاب به شرکت کنندگان در نشست سالانه این گروه در واشینگتن گفت نباید امیدتان را درباره دستیابی به راهکاری برای پایان دادن به تنش صهیونیست‌ها و فلسطین از دست بدهید. وی گفت:« ما باید به تلاش‌های خود برای برقراری صلح ادامه دهیم، هر چند بسیار دشوار است که در شرایط هرج و مرج کنونی بتوانیم به دستیابی به توافق صلح امیدوار باشیم اما نمی توانیم امیدمان را از دست بدهیم.

رئیس گروه لابی آیپک گفت : «هنوز هم پیشرفت در این حوزه تنها تحت فشارهای خارجی یا با مداخله سازمان های بین المللی حاصل خواهد شد و برای دستیابی به پیشرفت باید دو طرف با هم مذاکره کنند. »

گروه آیپک روز سه شنبه از کنگره آمریکا درخواست خواهدکرد که حمایت خود را از مذاکرات مستقیم میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها اعلام کند. گروه لابی طرفدار این رژیم از اعضای کنگره آمریکا درخواست خواهد کرد که به صراحت از وتوی آمریکا در برابر قطعنامه های ضد صهیونیستی که به رهبری فلسطینی ها در شورای امنیت سازمان ملل مطرح می شود، حمایت کنند.

رئیس گروه آیپک همچنین امضای یادداشت تفاهم میان آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را درباره اعطای کمک‌های امنیتی به این رژیم در پی امضای توافق هسته ای ایران خواستار شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار