دبیرکل حزب الله در گفتگو با المیادین:

حمله اسرائیل به لبنان در آینده نزدیک بعید است/ هر هدفی را در فلسطین اشغالی می زنیم

سید حسن نصرالله با بیان این که «اسرائیل هیچ جنگی را بدون اجازه آمریکا شروع نمی کند»، اظهارداشت: شروع جنگ اسرائیل علیه لبنان در آینده نزدیک را بعید می دانم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیرکل حزب الله دوشنبه شب در گفتگوی زنده با شبکه المیادین و پیش از پاسخ به این سئوال « غسان بن جدو» ، آیا اسرائیل برای جنگ جدید علیه لبنان آماده می شود، گفت که ابتدا می خواهم به همه مادران به ویژه مادران شهیدان، مجروحان، اسیران و تمام سربازان و رزمندگان سلام و درود بفرستم و روز مادر را به آنان تبریک بگویم.

سیدحسن نصرالله اظهارداشت که اعلام می کنم ما و فرزندان مادران مقاوم به آنان افتخار و برای همه آنان از خداوند متعال عمر طولانی و سلامتی مسئلت می کنیم. وی تاکید کرد که این نسل از مادران نقشی اساسی در پیروزی های مقاومت با تربیت فرزندان پاک و مبارز و با ایمان خود داشته اند.

دبیرکل حزب الله با بیان این که « اسرائیلی ها می دانند که مقاومت موشک هایی فعال و موثر در اختیار دارد که می تواند به هر نقطه از فلسطین اشغالی برسد»، گفت: اگر اسرائیل بخواهد زیرساخت های لبنان و حزب الله را نابود کند، حق ما است در چارچوب سیاست بازدارندگی هر هدفی را در فلسطین اشغالی بزنیم.

سیدحسن نصرالله با بیان این که« تهدید ما برای هدف گرفتن مخازن آمونیاک در حیفا، اسرائیل را در موقعیت سراسیمگی و دستپاچگی قرار داد»، افزود: هر جنگی علیه لبنان شروع شود، بدون رعایت خطوط قرمز و سقف و مرزی وارد آن خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد که « مقاومت امروز از سوی اسرائیل و برخی عرب ها مورد هدف قرار گرفته اما ما بعداز توکل به خداوند، با جدیت تلاش می کنیم هرچند هرگونه جنگی را بعید می دانیم».
دبیرکل حزب الله با بیان این که «ما هیچ تضمین امنیتی به دشمن صهیونیستی نمی دهیم بلکه به آن می گوییم حق تجاوز نداری»، تصریح کرد:نمی توان ساخت برخی تاسیسات و کارخانه ها در داخل شهر را با تضمین های برخی نظام های عربی تفسیر کرد.

** معادله ما روشن است

سیدحسن نصرالله با بیان این که « معادله ما روشن است و آن این که هر تجاوزی علیه لبنان را با پاسخی مناسب جواب می دهیم»، اظهارداشت: ما قصد نداریم سلاح مقاومت را فاش کنیم اما می گوییم که مقاومت و ارتش لبنان و ارتش های منطقه حق دارند سلاح های مناسب را برای دفاع از وجود و حاکمیت خود در اختیار داشته باشند.

وی با بیان این که «آیزنکوت برنامه های خود را کامل می کند و ما هم اطلاعات در این زمینه را پیگیری می کنیم»، خاطرنشان کرد: برخی انتقاد می کنند و می گویند که حزب الله در سوریه سرگرم است اما باید بدانند که ما یک تیم را مسئول پرونده اسرائیل کرده و حتی سخنان آنها را هم پیگیری می کنیم.

دبیرکل حزب الله با تاکید به این که« اسرائیلی ها جنگی را علیه لبنان شروع نمی کنند زیرا دیوانه نیستند»، خاطرنشان کرد: اسرائیل با این گمان که مقاومت پاسخ نمی دهد، شاید دست به اقدامی نظامی و یا برخی اهداف ما را بزند.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: اگر طرفی در رژیم اسرائیل به جنگ و ضربه زدن به لبنان فکر کند، من به آنها می گویم که اشتباه می کنید و هرگونه اقدام اسرائیل برای تحمیل معادله ای جدید و ماجراجوئی آنها را نمی پذیریم.

وی با اشاره به موفقیت های معادله ارتش، ملت و مقاومت لبنان، اظهارداشت که « ما هرگز تسلیم نمی شویم و به هرگونه تجاوزی برای حمایت از لبنان پاسخ می دهیم و اسرائیلی ها باید انتظار هر اقدامی را از جانب ما داشته باشند.

دبیرکل حزب الله با بیان این که « نفوذ اسرائیل به اینترنت لبنان بسیار خطرناک است»، گفت که اسرائیل شب و روز در آسمان لبنان است و پهپادهای شناسائی آن به حریم هوائی لبنان تجاوز می کنند و این خطرناک تر از نفوذ به شبکه اینترنت است.

** اسرائیل بدون موافقت آمریکا جنگی را شروع نمی کند

دبیرکل حزب الله با بیان این که « اسرائیل بدون مجوز و موافقت آمریکا جنگی را شروع نمی کند»، اظهارداشت که اسرائیل جنگ تابستان سال 2006 (جنگ 33 روزه علیه لبنان) را به درخواست آمریکا و بر مبنای اراده و تصمیم « جرج بوش» رئیس جمهور وقت آمریکا برای ایجاد تغییرات در خاورمیانه آغاز کرد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: هرگونه جنگ اسرائیل علیه لبنان یک ماجراجوئی و نتایج آن نامعلوم خواهود و بعید می دانم که دولت « باراک اوباما» که آخرین سال خود را سپری می کند، به اسرائیل اجازه شروع جنگی علیه لبنان را بدهد.
وی با بیان این که« برخی عرب ها از جمله نظام های عربی برای اسرائیل کار می کنند»، گفت که هزینه جنگ برای اسرائیل از لحاظ نیروی انسانی، روحی و اقتصادی بسیار گران و سنگین خواهد بود.

** هر هدفی را بخواهیم، می توانیم در فلسطین اشغالی بزنیم

دبیرکل حزب الله با تاکید به این که « هر هدفی را اگر بخواهیم می توانیم در فلسطین اشغالی بزنیم»، خاطرنشان کرد که « فهرستی از اهداف در فلسطین اشغالی از جمله تاسیسات هسته ای و مراکز تحقیقات بیولوژیک را در اختیار داریم که قادر هستیم آنها را هدف بگیریم».
سیدحسن نصرالله در عین حال اظهارداشت: ما در مقام تبادل پیام ها به دشمن نیستیم و اگر آنها بخواهند به ما پیام بدهند درصدد جواب دادن به آنها نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: مقاومت حق دارد که انواع سلاح ها را برای دفاع در اختیار داشته باشد زیرا نبرد امنیتی و آمادگی ها با دشمن مستمر است و ما حق داریم با دشمنان رویاروئی کنیم.


واکنش صهیونیست ها به سخنان دبیرکل حزب الله را اینجا بخوایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
و إن حزب الله هم الغالبون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
تا زمانی که دشمن اسراییلید ؛ ما پشتتونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
عشق منی سید حسن
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
به سیدحسن چپ نگاه نمیکندمیترس بعداینامیگن ایران را میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
زنده باد سید حسن نصراله ٬ کابوس قاتلان صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
اسراییلی های کثافت ایشالا ی روز نابود میشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
زنده باد سید حسن نصراله ٬ کابوس قاتلان صهیونیست
آخرین اخبار