عبدالرضا اکبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بدون سلامتی دنیای مادی هیچ ارزشی ندارد

سلامتی بهترین سین سفر‌ه‌ی زندگی‌ام است به عقیده من تا سلامتی نباشد پول، زیبایی و دنیای مادی هیچ ارزشی ندارد.

عبدالرضا اکبری، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با فرا رسیدن نوروز 95 در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان از حال و هوای عیدانه و خاطرات دوران کودکی خود اینگونه گفت: 

برای سؤال اول از شما، سال 1394 را به لحاظ حرفه‌ای به چه صورت دیده‌اید؟
94 هم مانند دیگر سال‌های گذشته، سالی معمولی بود که به خیر گذشت، اما همچنان مثل همیشه یا بودجه نیست یا توازن بین افراد صورت نگرفته است. منابع بسیار خوبی از لحاظ تاریخی، افسانه‌ها و ادبیات غنی داریم، ولی متأسفانه مطالعه کم است و فرصت پژوهش و استفاده از منابع نیست، ما هر کدام از شهرهایمان پر از آثار تاریخی است که روایت خود را دارند و می‌توانند تبدیل به یک فیلمنامه خوب شوند.

پس به گفته شما فرصت و زمان کم مطالعه از مؤلفه‌های فیلمنامه‌ای ضعیف است؟
بله، ما امکانات و منابع تاریخی و پژوهشی بسیار خوبی در کشورمان داریم و فقط باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده شود.

و حالا پیش‌بینی شما برای درخشندگی سال 95 چیست؟
سال 95 با مدنظر همه جوانب اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره سالی رو به رشد و خوش یمن است و همچنین همه‌ی مردم با هم مشارکت می‌کنند تا بهترین تولید را در تمامی عرصه‌ها به تماشا بگذارند.

اگر بخواهید در میان طیف‌های رنگی، یکی را به سال 95 اختصاص دهید، انتخاب شما چیست؟
95 رنگ طبیعت، سبزی، رشد و سرزندگی است.

حس و حال شما در کنار سفره هفت‌سین و لحظه تحویل سال؟
همیشه چه در لحظه تحویل سال و چه در شب‌های نزدیک عید، استرس و دلهره دارم، این در حالی است که در بچگی خوشحال و پرجنب و جوش بودیم. در کودکی همه‌ چیز مثل طبیعت رنگ عوض می‌کرد و تمامی تغییر و تحولات را می‌توانستیم به خوبی لمس کنیم، فکر همین که عیدی‌ها را جمع کنیم و با پول‌ها بریم سینما، جذابیت و لذت بی‌نهایتی داشت که این روزها موجود نیست، در واقع دچار تشویش و دلهره‌ای می‌شوم که هنوز علت آن را پیدا نکرده‌ام.

پس با این توضیحات، دلهره و اضطراب بر تحویل سال نو و حال خوب غلبه می‌شود؟
البته کل حالم ترس و دلهره نیست، بلکه شور و انگیزه‌ی سالی نو و بهاری جدید را دارم. بهار و فروردین را به دلیل آنکه بوی طبیعت می‌دهد و همه دنیا عوض می‌شود، دوست دارم، آنکه از درون کسی خانه تکانی کند اهمیت بسیاری برایم دارد و اینکه فقط ظاهر عوض شود را نگاه نمی‌کنم و فایده‌ای ندارد.

بهترین سین سال 94 به عقیده شما کدام یک از سین‌های سفره است؟
سلامتی بهترین سین سفر‌ه‌ی زندگی‌ام است به عقیده من تا سلامتی نباشد پول، زیبایی و دنیای مادی هیچ ارزشی ندارد. در ایام عیدی که پیش روی داریم همه از سلامتی و رعایت کردن کم ‌خوردن و ورزش دم می‌زنیم و این در حالی است که سیزده روز نوروز منجر به حرف ‌زدن و خوردن می‌شود.

در عیدی که همه از دور همی و صله‌ارحام حرف می‌زنند، تا چه حد می‌توان گفت، شبکه‌های مجازی به بدنه‌ی خانواده‌ها صدمه می‌زند؟
ماهیت فضای مجازی آسیب است، شاید به اندوخته‌های فرد کمک کند اما متأسفانه فضایی را پدیدار کرده که دیگر کسی اهل کتاب نیست و تأثیر مستقیمی بر روی افراد و کم حرف شدن اعضای خانواده‌ در کنار یکدیگر گذاشته است و همه سرگرم گوشی‌های همراه خود هستند.

یکی از بهترین خاطره‌هایی که از دوران کودکی خود دارید؟
بهترین خاطره من، از خریدهای نوروزی پدرم است. پدر همیشه برای خرید 6 دست کت و شلوار در سایزهای مختلف برای کل یکسال همه‌ی برادرها می‌خرید. همیشه در کشاکش انتخاب کت و شلوار سعی می‌کردیم هر سایزی که به ما می‌خورد را برداریم و با هر نوع مدلی که شده است آن را رفع و رجوع کنیم و برای عید دیدنی‌ها بپوشیم. خوب به یاد دارم که بعضی از آستین‌ها و شلوارها کوتاه بود و خود همین موضوع باعث خنده جمع می‌شد و مرا بیشتر به یاد فیلم‌های کمدی کلاسیک لورل و هاردی می‌انداخت.

کمترین و بیشترین مبلغ عیدی که گرفتید را بیاد دارید؟
دقیقاً به یاد دارم و هنوز همان اسکناس‌های تانخورده را جمع کردم، کمترین مبلغی که تا به امروز گرفتم یک اسکناس 1 تومانی و 2 تومانی بود که پدرم دانه دانه بین برگ‌های قرآن می‌گذاشت و به همه به طور یکسان عیدی می‌داد.

تلخ‌ترین خاطره‌ای که در سال 94 اتفاق افتاد؟
تلخ‌ترین همین اتفاقاتی است که باعث از دست دادن همکاران و دوستانمان می‌شود، کسانی که از جمع هنرمندان چه در موسیقی و چه در هنر نمایشی از میان ما پر کشیدند.

و شیرین‌ترین روزهای سال گذشته؟
(با تأمل) در واقع هرچه دنبالش می‌گردم نیست و این دلیل نمی‌شود که نباشد، خاطره و روزهای خوب بوده اما کم بوده،‌ امید، عشق بوده و می‌توان بهش دلبسته باشیم.


برای حرف آخر، آرزو و دعای شما در ساعات اولیه تحویل سال 1395؟
آرزوی موفقیت، سلامتی، طراوت، زندگی پر برکت، پر از پول و نغمه‌های شادی و خنده برای همه‌ی خانواده‌های ایرانی و مردم این زمین دارم.


گفتگو از محدثه نعمتی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار