پیروزی کلینتون و ترامپ در انتخابات درون حزبی آریزونا/ سندرز و کروز در یوتا پیروز شدند

هیلاری کلینتون با کسب 60 درصد آرا و دونالد ترامپ با کسب 46 درصد آرا، در انتخابات درون‌حزبی ایالت آریزونا پیروز شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین»؛ انتخابات مقدماتی درون‌حزبی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا روز سه‌شنبه – در ایالت آریزونا برگزار شد. دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در انتخابات درون‌حزبی ایالت آریزونا موفق شدند رقبای خود را پشت سر بگذارند.

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز و شماره یک جمهوری خواهانف با کسب 46 درصد آرا، پیروز ایالت آریزونا انتخاب شد. تد کروز، سناتور محافظه‌کار ایالت تگزاس، با کسب 22 درصد آرا، و کیسیک با 10 درصد آرا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

جمهوری‌خواهان برای کسب بیشترین آرا در آریزونا و در اختیار گرفتن ۵۸ نماینده آن تلاش می‌کنند. این در حالی است که بعد از سه‌شنبه، جمهوری‌خواهان فقط یک انتخابات مقدماتی در ویسکانسین، پیش از ۱۹ آوریل، خواهند داشت. نظرسنجی‌ها حاکی از این بود محبوبیت دونالد ترامپ در ایالت آریزونا نسبت به تد کروز، رقیب هم‌حزبی‌اش، بیشتر است. این در حالی است که بنا بر نظرسنجی‌ها، میزان محبوبیت تد کروز از دونالد ترامپ در ایالت یوتا بالاتر است.

در انتخابات مقدماتی درون‌حزبی دموکرات‌های آمریکا در ایالت آریزونا، هیلاری کلینتون با اختلاف زیادی نسبت به سندرز، در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت آریزونا به پیروزی رسید. پس از شمارش 100 درصد آرا، هیلاری کلینتون 60.5 درصد و برنی سندرز 36.9 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی آمریکا  نیز گزارش داد:‌ برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخابات درون‌حزبی در ایالت یوتا به پیروزی رسید. 

خبرگزاری فرانسه  اعلام کرد تد کروز در ایالت یوتا دونالد ترامپ را شکست داد.

شمارش آرا در ایالات آیداهو در حال انجام است.


در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار