ساری،

استقبال مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری نکا

18 هزار و 158 نفر از مسافران و گردشگران با گذشت یک هفته از آغاز سال نو در شهرستان نکا اسکان داده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرماندار نکا گفت: این تعداد از مسافران نوروزی با برنامه‌ریزی انجام شده در مدارس، کمپ‌ها و مهمان‌سراهای این شهرستان اقامت گزیدند و تعدادی نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

جعفر احمدی بابیان اینکه اسکان مسافران در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6 درصدافزایش داشت افزود: برای نوروز امسال هشت مدرسه با ظرفیت 57 کلاس درس، 66 تخت در هتل آپارتمان نکا و چهار واحد آپارتمان در خانه‌مسافر در این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است .

وی گفت : بیشترین اقامت در مدارس و واحدهای اقامتی انجام شده است.

وی افزود: برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت مسافران در مدارس و اماکن اقامتی این شهرستان در نظر گرفته شده بود که اضافه کردن خانه‌مسافر نکا با دارا بودن چهار واحد آپارتمان به اماکن اقامتی و مدارس، در این راستا کمک شایانی به اقامت و اسکان مسافران شد.

فرماندار نکا گفت: براساس آمار اعلام شده از سوی ستاد تسهیلات سفر شهرستان، تاکنون 35 درصد از این مسافران و گردشگران نوروزی از مناطق زیبای هزارجریب بازدید کردند.

احمدی افزود: وجود اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، فراهم بودن شرایط مناسب طبیعت‌گردی در کنار دریاچه طبیعی استخرپشت، چشمه آب معدنی قرمرض، غار تاریخی و باستانی خانه‌سر و کمیشان در کنار بافت روستایی با خانه‌های سنتی و غذاهای محلی از جمله جاذبه‌های گردشگری و طبیعی منطقه هزارجریب و روستاهای این شهرستان است که مسافران را به سوی خود فرا می‌خواند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، استقبال ، مسافر ، نوروز ، نکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار