فوتبالیست‌ها، بازیکنان اصلی فوتوالی

بسیاری از فوتبالیست‌های معروف دنیا به خصوص در برزیل در ورزش فوتوالی فعالیت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،، ورزش فوتوالی از جمله رشته‌هایی است که زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کند.
 
این رشته برای اولین بار در برزیل انجام شد و در دهه شصت میلادی به صورت تفریحی و بدون تشکیلات خاص در بین ساحل‌نشینان برزیل رواج پیدا کرد و تا سال 1980 به عنوان یک رشته ورزشی محبوب رسمیت پیدا کرد و دارای فدراسیون جهانی شد.
 
فوتوالی برای اولین بار در سواحل ریودوژانیرو آغاز شد و کم‌کم به دیگر شهرهای برزیل انتقال پیدا کرد. در این رشته مفرح ستارگان بزرگ فوتبال برزیل نیز به مسابقه با حریفان می‌پردازند.
 
بازیکنان بزرگی مثل روماریو، ادموندو، رونالدو، زیکو، رونالدینمو، روبرتو کارلوس، از سال‌های 1982 به مدت 4 سال عضو تیم ملی فوتوالی برزیل بودند.
 
کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، اسپانیا، استرالیا، این رشته را در کشورشان گسترش دادند. ورزش برزیل همیشه برای کشورهای دیگر قابل احترام بوده است و فوتوالی نیز یک استثنا نبود.
 
ورزشکاران آماتور برزیل فوتوالی را به دیگر کشورهای جهان بردند و آن را به عنوان یک ورزش به همگان نشان دادند.
 
به دلیل اینکه این رشته برای اولین بار از کشور برزیل به جهانیان معرفی شد فدراسیون جهانی آن از سال 1980 میلادی در شهر گوانیا این کشور افتتاح شد و فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است و در حال حاضر حدود 25 کشور از قاره‌های آمریکا، اروپا و آسیا عضو فدراسیون جهانی می‌باشند.
از اوایل سال 1387 و به دنبال پیگیری‌های سید حسین موسوی ایران به عضویت فدراسیون جهانی فوتوالی درآمد، ایران پس از تایلند دومین کشور آسیایی بود که این رشته را فعال نمود.
 
سازمان تربیت بدنی در اواسط سال 1387 رشته فوتوالی را به رسمیت شناخت و در سال 1390 با نظر معاونت ورزش قهرمانی به عنوان یک انجمن جدید تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار