کاهش ۴۸ درصدی مصدومان حوادث جاده ای در خراسان رضوی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت : در طرح نوروزی 95 67 مورد حادثه ثبت شده که از این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد کاهش داشته است.

سید مجتبی احمدی در بازدید از پایگاه امداد و نجات شهرستان تربت جام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی با بیان اینکه کاهش آمار تصادفات به تبع آن کاهش تعداد مصدومان را درپی دارد گفت: طی این مدت ۱۵۴ نفر در حوادث استان مصدوم شده اند که از این تعداد ۶۶ نفر برای معالجه تکمیلی به مراکز امدادی منتقل و ۱۵ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تا به امروز ۲ نفر براثر حوادث در خراسان رضوی فوتی داشته ایم تصریح کرد: خوشبختانه با مقایسه تعداد فوتی های استان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش ۸۳ درصدی را شاهد هستم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تعداد نیروی عملیاتی مستقر در استان را ۲۰۵ امدادگر اعلام کرد و افزود: در طرح نوروزی از ۷۸ خودروی عملیاتی به منظور ارائه خدمات امدادی و پزشکی استفاده شده است.

احمدی بااشاره به اینکه خستگی وخواب آلودگی از عوامل اصلی بروز حوادث و سوانح رانندگی بوده خاطرنشان کرد: مشهد مقدس با ثبت ۱۵ حادثه در صدر حادثه خیزترین شهرستان های استان است و بعد از آن قوچان با ۱۰ حادثه، سبزوار با ۸ حادثه و تربت حیدریه با ۶ حادثه دیگر شهرهای حادثه خیز استان بوده اند.

وی تعداد کل سوانح جاده ای در استان از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز را ۵۰ مورد اعلام کرد و گفت: ازاین تعداد ۲۳ مورد واژگونی و مورد نیز انحراف بوده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.