تشریح عملیات و خدمات امداد و نجات در نوروز 95؛

کردستان در صدر امدادرسانی های نوروزی هلال احمر/ 3 هزار و 500 مسافر از مرگ حتمی در حوادث نجات یافته‌اند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: استان‌ کردستان با 33 درصد، مازندران 18 درصد و اردبیل با 10 درصد دارای بیشترین امداد رسانی در این عملیات بودند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در نشست خبری تشریح فعالیت‌ها و خدمات طرح‌های نوروزی این سازمان اظهار داشت: طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه داشت که بر این اساس اجرای این طرح امروز به پایان رسید .
 
وی با اشاره به این‌که از مجموع 5 هزار و 153 ماموریت امداد و نجات استان‌های مازندران، خوزستان و فارس دارای بیشترین ماموریت‌ها بودند، گفت: این استان‌ها  به ترتیب با 8 درصد از ماموریت‌ها و 6 درصد دارای بیشترین ماموریت امداد و نجات در ایام نوروز بودند. 
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: استان‌های مازندران با 8 درصد، اصفهان 7 درصد و فارس با 6 درصد دارای بیشترین عملیات‌ها‌ی امداد و نجات در استان‌های کشور بودند. 
 
چرخساز در خصوص بیشترین خدمات ارائه شده در 31 استان کشور بیان کرد: استان‌های خوزستان، مازندران و هرمزگان به ترتیب با 10 ، 9 و 8 درصد بیشترین خدمات ارائه شده را در کشور به خود نسبت دادند. 
 
وی با اشاره به این‌که پوشش 62 درصدی حوادث ترافیکی برون شهری توسط پلیس گزارش شده است، گفت: در ایام نوروز کاهش 11 درصدی عملیات‌های جاده‌ای را شاهد بوده‌ایم همچنین 40 درصد از ماموریت‌های امداد و نجات ترافیکی و 60 درصد دیگر آن شامل امداد رسانی در برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی، ساحلی و .... بود. 
 
چرخساز با بیان این‌که 3 هزار و 547 نفر با اقدامات نیروهای امدادی از مرگ حتمی در حوادث نجات یافته‌اند، افزود: 2 هزار و 721 نفر نیز اسکان اضطراری یافته و بیشترین ماموریت‌های امداد و نجات در استان‌های مازندران، خوزستان و فارس بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در ادامه از بیشترین امداد رسانی در عملیات‌های امداد و نجات خبر داد و تصریح کرد: استان‌ کردستان با 33 درصد، مازندران 18 درصد و اردبیل با 10 درصد دارای بیشترین امداد رسانی در این عملیات بودند. 
 
وی در خصوص بیشترین عملیات نجات فنی در محورهای جاده‌ای کشور گفت: محورهای آباده- اصفهان، آزادراه قم- تهران، سیرجان- بندرعباس و یاسوج- اصفهان به ترتیب با 15،7،7 و 5 عملیات  دارای بیشترین عملیات، نجات فنی در طرح نوروزی بوده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار