افزایش بهای نفت در پی اظهارات نماینده کویت در اوپک

در پی اظهارات نماینده کویت در اوپک مبنی بر اینکه توافق بر سر تثبیت تولید و عرضه نفت حتی بدون حضور ایران اعمال می‌شود، بهای جهانی نفت تا حدودی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت بلومبرگ؛ بهای هر بشکه نفت خام در بازارهای جهانی امروز افزایش داشت. در پی اظهارات نماینده کویت در اوپک مبنی بر اینکه توافق بر سر تثبیت تولید و عرضه نفت حتی بدون حضور ایران اعمال می‌شود، بهای جهانی نفت تا حدودی افزایش یافت.

«نوال الفزیع» –نماینده کویت در اوپک– اعلام کرد حتی اگر ایران از توافق تولیدکنندگان در نشست دوحه که با هدف کمک به افزایش بهای نفت صورت می‌گیرد، حمایت نکند، کشورهای تولیدکننده نفت می‌توانند در این نشست در مورد کاهش سقف تولید نفت خام یا حفظ آن در سطح ماه ژانویه به توافق برسند.

به گفته کارشناسان حوزه انرژی یکی دیگر از دلایل افزایش بهای طلای سیاه کاهش 4 میلیون و 300 هزار بشکه از ذخایر نفتی آمریکا است.

بر این اساس هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت در معاملات اواسط روز چهارشنبه با 2.4 درصد رشد 36 دلار و 75 سنت در بازار نیویورک دادوستد شد. نفت برنت دریای شمال نیز با 1.5 درصد افزایش 36 دلار و 75 سنت معامله شد.

انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار