ساری،

استقرار محیط بانان در مناطق حفاظت شده

محیط بانان بهشهر در فصل گاوبانگی در مناطق کینوا و یخکش مستقر می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری رییس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: سال گذشته 57 راس مرال گوزن قرمز و 389 طاقه قرقاول در مناطق جنگلی بهشهر شمارش شد و محیط بانان برای حفاظت از این گونه های ارزشمند در مناطق جنگلی مستقر می شوند.

زمان رضا احمدی گفت: گردشگران و طبیعت گردانی که در ایام نوروز و فصل مهاجرت پرندگان به پناهگاه حیات وحش میانکاله آمده بودند ساماندهی شدند.

وی از رفع تصرف و تخریب 4 واحد مسکونی غیرمجاز سال گذشته در میانکاله خبر داد و افزود: هر ساله اداره محیط زیست بهشهر با چالش گروههایی از بومیان منطقه که برای چیدن انار وحشی وارد پناهگاه میانکاله می شدند روبرو بود که امسال این گروه ها در قالب تعاونی ها سازماندهی شدند.

احمدی گفت: پارسال با همکاری اداره آموزش و پرورش بهشهر 10 هزار و 955 نفر ساعت آموزش زیست محیطی به دانش آموزان بهشهری ارائه شد و این آموزش ها در سال جدید هم در راستای فرهنگ حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان ادامه می یابد.

فصل گاوبانگی به فصلی گفته می شود که مرال های نر از اوایل شهریور برای تعیین قلمرو و جفت یابی با تولید صدا شبیه گاو اهلی گوزن ماده را به سمت خود می کشاند.

این روند تا اواخر مهر ادامه دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار