ترامپ و کلینتون پیروز انتخابات مقدماتی نیویورک

انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری آمریكا درایالت نیویورک، با پیروزی دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه و هیلاری كلینتون از حزب دموکرات به پایان رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبكه خبری «سی اِن اِن»، رای گیری درنیویورك ساعت 9 شب به وقت محلی (5 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه) به پایان رسید.

براساس نتایج اولیه شمارش آراء، درحزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ 68.6 درصد، جان كیسیك 17.8 درصد وتد كروز 13.6 درصد آراء را به دست آوردند.

"هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه شنبه در انتخابات درون حزبی در ایالت نیویورک به پیروزی رسید.

شبکه های تلویزیونی آمریکا گزارش دادند کلینتون فاصله خود را با "برنی ساندرز" رقیب هم حزبی‌اش برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی این حزب بیشتر کرد.

انتخابات درون حزبی درنیویورك برای كلینتون وترامپ نامزدهای پیشتاز دو حزب دموكرات و جمهوری‌خواه با توجه به شكست های اخیر آنان بسیار مهم است. كلینتون در گذشته سناتور نیویورك بوده و پیروزی خود را در این ایالت قطعی می‌دانست.

پیروزی درایالت نیویورك، به كلینتون وترامپ درجهت دستیابی به نامزدی نهایی حزب های دموكرات وجمهوری‌خواه كمك شایانی می كند.

رقابت های انتخاباتی درایالت نیویورك بسیار داغ بوده ونامزدها تلاش كردند تا از پیوندهای محلی خود برای جلب آراء استفاده كنند.

هیلاری كلینتون درگذشته دو بار به عنوان سناتور ایالت نیویورك انتخاب شده و شكست در انتخابات درون حزبی دراین ایالت یك ضربه سیاسی سنگین برای او به حساب می‌آمد. در حالی كه سندرز در هشت انتخابات ایالتی قبلی در هفت ایالت پیروز شده، نظرسنجی ها نشان می‌داد در ایالت حساس و مهم نیویورك كه 247 رای حزبی (دلیگت) دارد، كلینتون از سندرز پیش است.

برای دونالد ترامپ نیز پیروزی درنیویورك، احتمال كسب نامزدی نهایی حزب جمهوری‌خواه در گردهمایی این حزب درماه ژوییه را افزایش می دهد. نامزدهای جمهوری‌خواه در ایالت نیویورك برای به دست آوردن 95 رای حزبی رقابت می كنند. نظرسنجی ها حاكی است كه ترامپ به طرز محسوسی ازكروز و«جان كیسیك» فرماندار اوهایو پیش است.

ترامپ تا كنون 758 و كروز 553 رای حزبی به دست آورده اند و برای كسب نمایندگی نهایی حزب باید 1237 رای حزبی به دست آورند.

پنجاه وهشتمین انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریكا قرار است سه شنبه ‎18 آبان 1395 برابر با هشتم نوامبر 2016 میلادی برگزار شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار