ساری،

بهسازی و لایروبی به ازای هرهکتار 15میلیون تومان

بهسازی و لایروبی هرهکتار آببندان 15 میلیون تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدير آب و خاك سازمان جهاد كشاورزی مازندران با بیان اینکه 800 قطعه آببندان با مساحت 17هزار هكتار ظرفيت حدود 350ميليون متر مكعب آب را دارد گفت : بهسازی و لايروبی هر هكتار به كمتر از 15ميليون تومان هزينه نياز دارد.

ايرج ساعدی افزود : با اجرای طرح لايروبی و بهسازی ،حجم ذخيره سازی آب تا دو برابر افزايش می يابد.

وی با بیان اينكه بلدوزر ،چند دستگاه كاميون و بيل مكانيكی مهمترين امكانات و تجهيزات مورد نياز برای لايروبی و جابجايی خاك آب بندان ها است گفت: برای 17هزار هكتار آب بندان های استان 255ميليارد تومان اعتبار نياز است.

وی افزود: در حال حاضر آبياری تكميلی از محل آب آببندان های مازندران در كمتر از 50 هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان انجام می شود .

وی گفت : با اجرای طرح بهسازی و لايروبی آببندان ها ، ظرفيت آبياری تكميلی اراضی كشاورزی نيز دو برابر می شود

مدير آب و خاك سازمان جهاد كشاورزی مازندران افزود: پتانسيل آب در مازندران شش ميليارد و ‎ 600ميليون مترمكعب است كه ازاين ميزان چهار ميليارد و ‎ 900ميليون مترمكعب آب سطحی و مابقی آب زيرزمينی است.

ايرج ساعدی افزود : اكنون يك ميليارد و ‎ 550ميليون مترمكعب در بخش آب سطحی و يك ميليارد و ‎ 350ميليون مترمكعب در بخش آب زيرزمينی بهره برداری مي شود و مابقی آب سطحی به صورت هرز در سال به دريا می ريزد.

مازندران 460 هزار هكتار اراضی زراعی و باغی دارد كه تامين آب يكی از مهمترين دغدغه هرساله كشاورزان است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.