زیباکلام در مناظره با رسایی:

هرگونه نگاه به برجام بدون آمریکاستیزی بی‌فایده است

زیبا کلام گفت: هر گونه نگاه به برجام بدون آمریکاستیزی بی‌فایده است.

هر گونه نگاه به برجام بدون آمریکاستیزی بی‌فایده استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق زیبا کلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مناظره با حمید رسایی با محوریت دولت یازدهم در دوره پسابرجام که در دانشگاه تربیت مدرس  تهران برگزار شد، اظهار داشت: مناقصه در ایران بر سر برجام نیست و برجام را به شکل تکه یخی می‌دانم که بخش‌هایی از آن هنوز پنهان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد:  ما در کشور دو دسته افراد را داریم، یک دسته بر اساس علم خود کار می‌کنند که آنها برای حل مشکلات و موانع پیش روی خود به عقب باز می‌گردند و گروه دیگری با اصول ایدولوژیک مسائل را حل می‌کنند که در این روش وقتی مشکلی برای آنها پیش می‌آید مانند بولدوزر همه چیز را خراب می‌کنند و پیش می‌روند.

وی درباره ایدولوژی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور ما خود را اسلامی معرفی می‌کند که این اسلام موثر از ایدولوژی ما از غرب ستیزی است و همچنین همواره ایران کارهای خود را بر غرب ستیزی و در راس آن آمریکا ستیزی پیش می‌برد.

**هر گونه نگاه به برجام بدون آمریکا ستیزی بی فایده است

زیبا کلام ادامه داد: هر گونه نگاه به برجام بدون آمریکا ستیزی بی فایده است و پرونده هسته‌ای کشور ما مانند جنگ تحمیلی به وسیله‌ای برای آمریکا ستیزی تبدیل شده است و ما می‌خواهیم با وسیله‌ها هویت خود را نشان دهیم.

تحلیلگر سیاسی مسائل کشور درباره توافق هسته‌ای و آزمایش موشکی آن بیان داشت: زمانی که هنوز امضای توافق هسته‌ای خشک نشده بود و ما تصور این را داشتیم که همه چیز در حال درست شدن است، شلیک دو موشک از دل کویر که روی آن واژه اسرائیل باید نابود شود حک شده بود، که دوباره مساله آمریکا ستیزی آغاز شد و آنها روی این قضیه حساس شدند.

**برجام ایدئولوژی ایران را تکان داده است

زیبا کلام در ادامه بیان داشت: اگر ما بر مسئله هسته‌ای با آمریکایی‌ها به توافق برسیم، متوجه می‌شویم که مفهوم نظام ترک خورده است ما در کشور رادیکال‌‌های را داریم که می‌خواهند برجام به درستی اجرای نشوند چرا که هویت اسلامی کشور با اجرای واقعی برجام ترک بخورد برجام ایدولوژی ایران را تکان داده پس برای همین مخالفت با آن زیاد است و اگر این توافق به درستی اجرای شود 37 سال ایدولوژی نظام زیر سوال می‌رود.

تحلیل گر سیاسی مسائل کشور افزود: تندروها در هر زمینه‌ای که منجر به تنش زایی میان ایران و غرب شود مخالف هستند در جهان و حتی منطقه هیچ اتفاقی نمی‌افتد مگر اینکه در چارچوب ایدولوژی ما باشد و با آن هم خوانی داشته باشد ما میلیارد ها دلار از درآمدهای کشور را فقط به خاطر ایدولوژی خود خرج صنعت هسته‌ای کردیم.

زیبا کلام گفت: ما در دل کویر و در مکانی به نام فردو 100 متر زمین را کنده‌‌ایم و تاسیساتی را بنا نهاده‌ایم، ساخت فردو از سال 84 شروع شد در حالی که  معلوم نیست که چقدر خرج آن شده است.

این استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: چرا باید این چنین مبلغ هنگفتی خرج مسئله هسته‌ای شود؟ چرا کشوری که رتبه 126 پزشکی جهان را دارد پول خود را خرج مسئله هسته‌ای می‌کند؟

زیبا کلام گفت: اورانیوم 3 درصد غنی شده چقدر می‌ارزد؟ برای ما هر واحد اورانیوم چقدر در می‌آید چرا اطلاعاتی از این موارد در دست نیست؟

*مسئله امروز ما برجام نیست، بلکه مسئله هسته‌ای برای ادامه خط مشی آمریکا ستیزی است

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: دلواپسان 8 سال بر مسند قدرت تکیه زدند مجلس هفتم، هشتم و نهم چند بار به رئیس جمهور تذکر دادند و از وی توضیح خواستند، در حالی که باید پرسید چرا خرج های هسته‌ای در آن سال‌ها اعلام نشد؟ مجلسی که باید در راس امور باشد در آن 8 سال هیچ کاری نکرد؟

زیبا کلام خاطر نشان کرد: مسئله امروز ما برجام نیست، بلکه مسئله هسته‌ای برای ادامه خط مشی آمریکا ستیزی است و پس از این هم به دنبال ساخت موشک خواهیم رفت تا آمریکا ستیزی را ادامه دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، زیبا کلام ، یخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار