رسایی در مناظره با زیباکلام:

ما با آمریکایی‌ها آشتی نمی‌کنیم/ چرا دولت همه تخم مرغ‌های خود را در سبد شکننده برجام می‌گذارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چرا دولت همه تخم مرغ‌های خود را در سبد شکننده برجام می‌گذارد.

ما با آمریکایی‌ها آشتی نمی‌کنیم/چرا دولت همه تخم مرغ‌های خود را در سبد شکننده برجام می‌گذارد؟
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رسایی در مناظره با صادق زیباکلام با محوریت دولت یازدهم در دوره پسابرجام که در دانشگاه تربیت مدرس  تهران برگزار شد، اظهار داشت: لازمه صحبت کردن در مورد دوران پسا برجام این است که بدانیم دولت قبل و بعد از برجام چگونه عمل کرده است و برجام از نگاه دولت بسیار موثر و مفید است.

وی در ادامه افزود: روحانی در طول توافقات نامه‌‌های بسیاری به مقام معظم رهبری نوشتند زمانی که این نامه‌ها را می‌بینیم متوجه می‌شویم که تعریف رئیس جمهور از برجام فرصتی برای حق غنی سازی، مسئله هسته‌ای و ترک خوردن دیوار تحریم‌ها بود.

رسایی تاکید کرد: تعریف روحانی از برجام لغو کلیه تحریم‌ها با به ثمر رساندن برجام بود اما رسانه‌های منتسب به دولت پا را فراتر گذاشته و حتی سخن از آشتی با آمریکا به میان آورده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نگاه مقام معظم رهبری برجام تردید‌های بسیاری دارد در نامه رهبری به رئیس جمهور نیز ایشان 9 شرط را برای قبول برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران گذاشتند تا با اجرای این شروط خسارت برای ما کمتر شود.

رسایی تصریح کرد: از نگاه مردم برجام چیزی نبود که دولت اعلام کرده بود پس از توافق ژنو مردم به شادی بسیاری پرداختند، اما این شادی پس از توافق لوزان کم و کمتر شد. مردم از حالت امید در حالت انتظار قرار دارند و کم کم امید خود را از دست می‌دهند.

**عربستان در واقعه 11 سپتامبر نقش داشت اما آمریکایی‌ها به علت همسفره بودن کاری نکردند

وی با اشاره به اینکه برجام در ابتدا به آفتاب تعبیر شد اما امروز می‌بینیم کسانی که از برجام دفاع می‌کردند آن را پس می‌زنند، ادامه داد: ممکن نیست که ما با آمریکایی‌ها آشتی کنیم آنها خوی استکباری دارند و تجربه 38 ساله ما این موضوع را تایید می‌کند مثلا در واقعه 11سپتامر منابع اطلاعاتی آمریکا از وجود عوامل عربستانی در این حادثه پرده برداشتند اما چون عربستان سعودی هم سفره آنها بود اتفاق خواستی نیفتاد نکته آنجا جالب تر می‌شود که جمهوری اسلامی ایران قرامت این حادثه را پرداخت می‌کند در حالی که هیچ اثری از ما نبوده است.

رسایی اظهار داشت: ایدئولوژی مبنی بر تجربه است و بر اعتقادات و خط مشی‌ها استوار است، اگر این گونه نبود داعش امروز در خیابان‌های تهران حضور داشت. شهدای مدافع حرم ما با ایدولوژی خود به پیکار داعش میروند. تجربه بارها نشان داده است که دوستی با آمریکا کاملا اشتباه است.

**آمریکایی‌ها حساسیت‌های بی موردی درباره موضوع هسته‌ای ما دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع بمب هسته‌ای پاکستان ادامه داد: پاکستانی‌ها دارای بمب‌ها و ضراب خانه‌های هسته‌ای هستند، اما آمریکا که به اصطلاح فقط به حقوق بشر فکر می‌کند هیچ واکنشی به این امر نشان نداد اما نزدیک به دو دهه است که حساسیت‌های بی موردی درباره موضوع هسته‌ای ما دارد.

وی با اشاره به توان موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: با تمام انتقادهای که به ظریف دارم اما صحبت وی را مبنی بر اینکه ما در زمان جنگ با عراق به دنبال موشک می‌گشتیم، که اگر داشتیم شهرهای ما هرگز سختی نمی‌کشیدند، تحسین می‌کنم، موشک‌های ما کاملا باز دارنده است. مشکل سیاست‌ خارجه ما التماس‌ها و درخواست‌های ماست.

رسایی با اشاره به فاجعه منا گفت: در زمان رخ دادن حادثه منا ظریف و روحانی در نیویورک بودند. ظریف چهار بار با عادل الجبیر تماس گرفت که وی پاسخ نداد، حتی کار به زانو زدن ظریف جلوی پای امیر کویت کشید، تا اینکه رهبری مقام معظم انقلاب وارد میدان شدند و همگان دیدند که چه اتفاقاتی افتاد. ما اگر مقابل زور بایستیم، ظلم کوتاه می‌آید اما اگر زور را قبول کنیم، ظلم خود را بیشتر می‌کند.

رسایی در ادامه سخنانش با اشاره به ویژگی نظام سلطه اظهار داشت: ویژگی نظام سلطه این است که اگر شما آنها را رها کنید، آنها شما را رها نخواهند کرد، برخی‌ها مانند زیبا کلام می‌گویند که شلیک موشک توسط ایران مانع تنش‌زدایی می‌شود که حتی تیم مذاکره نیز آن را نگفت.

نماینده مجلس افزود: بعد از توافق ژنو 18 تحریم و پس از توافق لوزان نیز تحریم‌هایی علیه ایران وضع شد، حالا سوال اینجاست که آیا ما مانع تنش زدایی هستیم یا کشورهای غربی این مانع را به وجود می‌آورند.

رسایی ادامه داد: حرف ما این است که چرا به آنها اعتماد کردیم و اکنون نیز که از آنها بد عهدی دیده‌ایم نباید به این اعتماد ادامه دهیم. چرا دولت محتوای برجام را محرمانه اعلام کرد.

نماینده مجلس با تشبیه دولت پسا برجام به دولت توافق پسا سعدآباد بیان داشت: مردم اگر از محتوای برجام مطلع می‌شدند عصبانی شده و به دولت اعتراض می‌کردند به همین دلیل مذاکرات محرمانه اعلام شد دولت پسا برجام دولت پسا سعدآباد است.

رسایی ادامه داد: دولت سابق امتیاز غنی سازی 20 درصد و 19 هزار سانتریفیوژ را گرفته بود که دولت روحانی با مذاکرات آنها را فروخت و برجام یک جنگ بدون پیروزی برای امریکایی ها بود تا فقط دستاوردهای ما را از ما بگیرد، تمام حرف ما درباره برجام این است که همه چیز را داده‌ایم و کمترین دستاورد را به دست آورده‌ایم.

رسایی در پاسخ به سوالی مبنی بر رای آوردن کامل لیست اصلاح طلبان در تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم تهران لیستی رای دادند و قطعا مردم بسیاری از این افراد را نمی‌شناسند. ایران فقط شامل تهران نمی‌شود، اما به هر حال ما شکست در تهران را قبول می‌کنیم بدون این که هیچ بانک و سطل آشغالی را به آتش بکشیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: چرا زمانی که طیف به خصوصی رای می‌آوردند مردم به بلوغ کامل رسیده‌اند، اما زمانی که همان طیف به خصوص رای نمی‌آورد تقلب صورت گرفته است من مطمئنم که اگر در انتخابات بعدی رای نیاوردند به خیابان‌ها می‌ریزند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، رسایی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
ما هرگز اشتی نخواهیم کرد
آخرین اخبار