رویترز: نتیجه جدال رژیم سعودی و تهران؛ اوپک مرد!

جدال رژیم سعودی و ایران در اوپک سبب از میان رفتن راهبرد بلند مدت این سازمان شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مسئولان سازمان اوپک روز دوشنبه نشستی را برای تدوین یک راهبرد بلندمدت در وین برگزار کردند.

بر این اساس، دو منبع که در این نشست حضور داشتند، به نقل از یکی از مسئولان ناامید در درون سازمان اوپک گفتند: "اوپک مُرده است".

به گفته این دو منبع، این مسئول که نماینده یک کشور خارج از شورای همکاری خلیج فارس بود، جمله " اوپک مُرد" را هنگام بحث و جدل با نماینده عربستان بیان داشت. بحث و جدل آنها در این باره بود که آیا سزاوار است سازمان اوپک به سیاست ضربه زدن به سطوح قیمتها ادامه دهد؟

عربستان به عنوان کشوری با قویترین نفوذ در اوپک همچنان بر موضع خودش پافشاری می کند که بهترین راه برای رسیدگی به وضعیت بازار نفت که از نیمه سال 2014 میلادی دچار افت شد، اقدام گروهی همه تولیدکنندگان است. اما آنچه در نشست نمایندگان سازمان اوپک در روز دوشنبه در وین اتفاق افتاد، نشان می دهد که اگر شیوه خود را دنبال کند، این امر باعث صدور خلاصه فوت یکی از راهبردهای اصلی اوپک یعنی مدیریت قیمت های جهانی نفت از طریق سازماندهی میزان عرضه خواهد شد.

سازمان اوپک از شکاف و اختلاف داخلی درخصوص چگونگی برخورد با کاهش قیمت های نفت رنج می برد و تنش در روابط بین عربستان و ایران به عنوان رقیب سرسختش باعث فروپاشی اولین توافق در طول 15 سال برای فریز تولید نفت به منظور کمک به تقویت قیمت های جهانی شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار