در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی:

ترغیب شرکت های خارجی به همکاری با تولید کنندگان داخلی

یک کارشناس اقتصادی گفت: توانمدی های کسب شده ایرانی ها در دوران تحریم، شرکای خارجی را به سوی همکاری آنها با کشور سوق می دهد.

مهدی فروتن مدیر عامل یکی از شرکت های سازنده قطعات توربین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فعالیت های این شرکت افزود: انجام خدمات جامع ماشین آلات دوار و بومی سازی خدمات مربوط در کشور به منظور افزایش حداکثری ارزش افزوده، صورت می گیرد.

وی با اشاره به تحقق شعار سال بیان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و انجام آن در عمل، با توجه به زمینه کاری این شرکت که مرتبط با نوین ترین تکنولوژی های موجود در صنعت نفت و گاز است، تحقق می یابد.

فروتن در ادامه اذعان کرد: این شرکت اقدام به آموزش نفرات متخصص، ایجاد کارگاه تخصصی و توسعه ابزار آلات و مورد نیاز نموده است که نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی که همانا کمترین حجم وابستگی به شرکت های خارجی و استفاده بالقوه از نیروی داخلی است، دیده می شود.

سازنده قطعات توربین با اشاره به موفقیت های این شرکت در اجرای پروژه های خود طی چند سال اخیر، عنوان کرد: تعمیرات اساسی توربو ژنراتور 30مگاواتی پالایشگاه در شرایط تحریم، تحقق یافته است که در خلال آن، توربو ژنراتور از مدار خارج شده و توسط این شرکت، طی تعمیرات اساسی، مجددا در مدار قرار گرفته است.

وی هم چنین عنوان کرد: در خلال این عملیات کلیه نیازمندیهای پروژه اعم از نیروی متخصص، قطعات و ملزومات، تعمیرات بخش های مختلف و نصب و راه اندازی با توان داخلی محقق گردید تا تولید پیوسته بنزین یورو4 موردنیاز کشورکه خصوصا در کلانشهرها حائز اهمیت است، با وقفه مواجه نگردد.

فروتن با بیان اینکه این شرکت در دوران پسابرجام نیز موفق به همکاری با شرکت های خارجی شده است، گفت: در این دوران، این شرکت موفق به جذب همکاری با برخی شرکت های معتبر اروپایی از جمله شرکت های ایتالیایی و صاحب تکنولوژی، جهت همکاری شده است.

وی در پایان تصریح کرد: نکته جالب توجه این در این بین، علاقه شرکت های خارجی به همکاری با شرکای ایرانی با توجه به توانمندی های کسب شده توسط آنها، در شرایط تحریم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار