اصفهان؛

همایش اسانس ایران در قمصر پایتخت گل و گلاب به کار خود پایان داد

همایش اسانس ایران با ارائه 50 مقاله علمی در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان در قمصر،پایتخت گل و گلاب ایران به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،دبیر علمی همایش اسانس ایران در حاشیه اختتامیه این همایش در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جون از اصفهان گفت: حدود 9 مقاله به صورت به‌صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر با موضوع های شناسایی و معرفی گیاهان اسانس دار، برداشت و فرآوری گیاهان اسانس دار، فناوری تولید اسانس و محصولات با ارزش افزوده، تجربه کمی و کیفی گیاهان اسانس دار، کنترل کیفی اسانس و محصولات مرتبط، شناسایی اجزای مؤثر در فعالیت دارویی اسانس به کمک کمومتریکس، کاربرد فناوری های نوین در تهیه و فرآوری اسانس، تجارت ملی و بین المللی اسانس ارائه شد.

سعید معصوم، با تاکید بر اینکه در این همایش سعی شد با ارائه راهکارهای علمی گامی در توسعه صنعت اسانس و گلاب برداشته شود گفت: تبیین، ترویج‌، نهادینه سازی و اصلاح نگرش جامعه نسبت به گیاهان اسانس‌دار هدف از برگزاری این همایش است.

وی، حضور جمعی از محققان، کارشناسان، صنعتگران وتولیدکنندگان گل و گلاب در همایش را تاکید و تصریح کرد:برقراری ارتباطات علمی و پژوهشی با مراکز ملی در زمینه‌های مختلف گیاهان اسانس‌دار، برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری موثر از ظرفیت‌ها، تجربیات و پژوهش‌های ملی از دیگر اهداف همایش است.

به‌گفته‌وی، همایش اسانس ایران با همکاری انجمن علمی گیاهان دارویی ایران و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام همزمان با شکوفایی گل محمدی و آیین گلابگیری 21 و 22 اردیبهشت ماه در پژوهشکده اسانس های طبیعی پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان در قمصر برگزارشد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار