شولتز: شرایط اتحادیه اروپا اسفناک است

رئیس پارلمان اروپا شرایط کنونی اتحادیه اروپا را اسفناک و رقت بار ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارتین شولتز در مصاحبه با یورونیوز بر وجود بحران های متعدد اقتصادی، امنیتی و مهاجران در این اتحادیه و نبود پاسخی واحد و مناسب برای حل این بحران ها تاکید کرد. این گزارش می افزاید به اعتقاد بسیاری از اروپایی ها، اروپا به صحنه شکست های پی در پی در عرصه های مختلف اقتصادی، امنیتی و مهاجران بدل شده است که به منزله خودکشی تدریجی و آرام اتحادیه اروپا و رسیدن به نقطه ای غیرقابل بازگشت است.

مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا با طرح سوال درباره آینده این اتحادیه و سرنوشت جوانان اروپایی، نگرانی خود را علنا بیان می کند. وی گفت: «در بطن اتحادیه اروپا، ما در وضعیت اسفناک و رقت باری قرار گرفته ایم. نیروهای گریز از مرکز و اروپا ستیزی وجود دارند که در انتخابات و همه پرسی ها پیروز می شوند، بر این اساس اگر بخواهیم اروپا و تمامیتش را از این حیث بررسی کنیم، در حال بازی با سرنوشت نسل آینده اروپا هستیم.»

شولتز افزود: قرن بیست و یک، قرن همکاری و رقابت مناطق مختلف جهان است نه رقابت بین کشورهای کوچک. وی گفت با وجود اینکه کشوری مثل آلمان هشتاد میلیون جمعیت دارد ولی در مقابل کشوری مانند چین که دارای یک میلیارد و چهار صد میلیون نفر جمعیت است چگونه می تواند به تنهایی ادامه حیات دهد. کسانی که معتقدند به کار اروپا باید پایان داد و ملی گرایی را ترویج نمود با امنیت و آینده نسل جوان بازی می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار