واکنش فراکسیون حزب‌الله به تحریم آمریکا علیه مقاومت

فراکسیون پارلمانی حزب‌الله با انتقاد از اقدام اخیر بانک مرکزی این کشور در تبعیت از دستورهای بانکی آمریکا، آن را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فراکسیون «الوفاء للمقاومة» در پارلمان لبنان، وابسته به مقاومت، قانون اخیر آمریکا در خصوص نحوه فعالیت بانک‌های لبنان با حزب‌الله و هر مرکز وابسته به آن را محکوم کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «المنار» لبنان، فراکسیون الوفاء پنجشنبه در سلسله نشست‌های خود با اشاره به این قانون آمریکا، آن را به کلی مردود دانست.

الوفاء للمقاومة در این ارتباط بیان داشت: قانونی که اخیرا در آمریکا تصویب شده و به موجب آن بانک‌های لبنانی باید مطابق احکام و قوانین آمریکا فعالیت کنند، به کلی مردود و غیر قابل قبول است؛ زیرا این قانون در پی ایجاد جنگ داخلی است که بانک مرکزی و تعدادی از بانک‌ها در تشدید آن سهیم هستند و از طرفی حاکمیت مالی و پولی لبنان را مصادره می‌کند.

این فراکسیون درباره اقدام رئیس بانک مرکزی لبنان در همسویی با سیاست‌های آمریکا عنوان کرد: بخشنامه‌هایی که بتازگی رئیس بانک مرکزی لبنان مطابق قانون آمریکا صادر کرده است، تبعیت وی از مقامات آمریکا در قیمومیت نقدی بر کشور ماست که هیچ توجیهی ندارد و در نتیجه این اقدام، بحران‌های مالی زیاد خواهد شد و کشور به سمت ورشکستگی کشیده خواهد شد.

هفته گذشته، «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی لبنان همسو با سیاست‌ آمریکا در تشدید فشار بر «حزب الله» بخشنامه‌ای در خصوص نحوه تعامل با قانون آمریکایی تحریم حزب‌الله صادر کرد.

الوفاء در واکنش به این اقدام رئیس بانک مرکزی، از وی خواست در مورد بخشنامه‌های اخیر تجدید نظر کند تا حاکمیت ملی لبنان خدشه‌دار نشود و همچنین از دولت لبنان خواست اقدامات لازم و مناسب برای مقابله با پیامدهای خطرناک ناشی از این اقدام را اتخاذ کند.

از سوی دیگر، این ائتلاف در مورد بحران‌های فعلی عراق و سوریه بیان داشت: پیچیدگی‌های که در مواجهه با تلاش برای ایجاد راه حل‌های سیاسی جهت پایان دادن به بحران‌های سوریه، عراق و یمن وجود دارد، متأسفانه روند رو به رشدی را  در تشدید این پیچیدگی‌ها شاهد بوده و هشداری است به طولانی شدن این بحران‌ها و نقش محوری  آمریکا و رژیم عربستان سعودی در تشدید این بحران‌ها به وضوح مشهود است و جنایت‌های خونینی که در عراق اتفاق می‌افتد، بر این مسأله تاکید دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار