واشینگتن پست گزارش داد:

اوباما به سرنوشت مرگبار در خاورمیانه اعتقاد دارد!

"اعتقاد به سرنوشت" در حکومت آمریکا، سیاست چهارمی است که باراک اوباما از ابتدا تصمیم گرفت آن را امتحان نکند ولی موفق به دوری از آن نشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،؛ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در مطلبی نوشت: بررسی اوضاع اسف‌بار در خاورمیانه و آشفته‌بازار در اروپا نشان می‌دهد باراک اوباما به دنبال القای این است که سیاستی کارآمدتر از آنچه با آن در خاورمیانه مواجه هستیم، وجود نخواهد داشت.

آمریکا در تلاش است تا تهاجم در عراق، مداخله در لیبی و بی‌ثباتی در سوریه را که نتیجه آن‌ها جز هرج‌ومرج و تخریب نبوده است را توجیه و استدلال کند. درگیری‌هایی که به عقیده باراک اوباما –رئیس‌جمهور آمریکا— ریشه آن به هزاران سال پیش می‌رسد. این در حالی است که اوباما و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قادر به چشم‌پوشی از این منطقه نیستند و به‌گونه‌ای آن را زمینه‌ای برای بازسازی و پیشرفت آمریکا قلمداد می‌کنند.

اساساً "اعتقاد به سرنوشت" در حکومت آمریکا، سیاست چهارمی است که باراک اوباما از ابتدا تصمیم گرفت که آن را امتحان نکند و به‌جای آن از ابزارهای دیپلماتیک و نظامی بهره ببرد. رویکردی که موفق به دوری از آن نشد. نمونه این رویکرد 50 سال پیش در کره جنوبی رخ داد. نیم‌قرن پیش آمریکا و کره جنوبی روابط دیپلماتیک جعلی و ساختگی را آغاز کردند. این روند باعث شده باگذشت زمان ملت دو کشور دشمنی سابق را فراموش کرده و به‌تدریج دموکراسی برقرار شود. روندی که اوباما بار دیگر در عراق، لیبی و افغانستان اجرا کرده است.

در بخشی از این مطلب آمده است: باراک اوباما پس از ورود به کاخ سفید، جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تعیین کرد. پس‌ از آن شرایط را برای سرنگونی حکومت قذافی در لیبی فراهم کرد ولی کمکی به تشکیل حکومت جدید در لیبی نکرد و به‌منظور حفظ ثبات آمریکا، 15 تا 20 هزار سرباز خود را در عراق حفظ کرد. بااین‌وجود و برخلاف اظهارات سال 2011 مبنی بر پایان جنگ در عراق، اوباما از خروج نظامیان آمریکایی از عراق حمایت نکرد و پشت پرده حضور آن‌ها در عراق را ضروری دانست.

در انتهای این گزارش آمده است: اوباما و ملت آمریکا با آنچه "بازسازی به‌وسیله مردم" نامیده می‌شود، غریبه هستند. آن‌ها همواره در اجرای آن شکست‌خورده‌اند و پس از خرابی موفق به بازسازی آن نشده‌اند. آمریکا پس از ویرانی‌هایی که از خود به‌جا می‌گذارد تلاشی برای بازسازی نمی‌کند و آن را به مردم واگذار می‌کند. نتیجه آن هرج‌ومرج و آنچه هم‌اکنون در عراق و سوریه می‌بینیم، است. آشفته‌بازاری که پیامد آن تأسیس گروه تروریستی داعش و گسترش دامنه آن تا شهرهای بزرگ اروپا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار