اسپوتنیک: ایران چطور به مردم مظلوم سوریه و عراق کمک می‌کند / نقش مستشاران نظامی ایران در نبرد با داعش

خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی به بیان نقش مستشاران نظامی ایران در نبرد با داعش پرداخت.

اسپوتنیک: ایران چطور به مردم مظلوم سوریه و عراق کمک می‌کند / نقش مستشاران نظامی ایران در نبرد با داعشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در مطلبی با اشاره به کمک‌های ایران به دولت‌های عراق و سوریه و حضور مستشاران نظامی ایران در این دو کشور نوشت: همانگونه که ژنرال قاسم سلیمانی – فرمانده سپاه قدس ایران – معتقد است، اگر جمهوری اسلامی ایران به ارتش سوریه کمک نکرده بود، امروز داعش بر کل مناطق سوریه حکومت می‌کرد.

امروز آمریکا به اجبار از اهداف خود در عراق دست کشیده است و گروه‌های سنی، شیعه و کردهای عراق ترجیح می‌دهند در کنار ایران باشند و به این رابطه افتخار می‌کنند. 

از زمان ظهور گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف سوریه، مستشاران نظامی ایران برای ارائه کمک‌های نظامی و مستشاری به فرماندهان و افسران ارتش سوریه به این کشور دعوت شده‌اند. آنها تاکتیک‌های نبرد در شرایط دشوار را نیز به همتایان سوری خود آموزش می‌دهند. مستشاران نظامی و سربازان ایرانی "مدافع حرم" دوشادوش نیروهای دولتی سوریه و نیروهای مردمی در آزادسازی شهرها مشارکت دارند. 

مشابه موقعیتی که امروز در سوریه وجود دارد، دو سال پیش نیز در عراق وجود داشت؛ یعنی زمانیکه تروریست‌های داعش مناطق وسیعی از موصل، رمادی، انبار و فلوجه را تحت اشغال خود در آورده بودند. ایران در آنجا نیز برای جلوگیری از پیشرفت گروه تروریستی داعش در مناطق مجاور به کمک ارتش عراق آمد و بخشهای وسیعی از مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کرد. 

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز بارها تاکید کرده است که اگر کمک مستشاران نظامی ایران و در کل، حمایت‌های ایران نبود، امروز اقلیم کردستان نیز به طور کامل مانند موصل سقوط کرده بود. 

ایران، سوریه و عراق در مسائل امنیتی متحد هستند و حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه و عراق بنا بر درخواست رسمی دولتهای مشروع این دو کشور صورت گرفته است. طبق قانون اساسی ایران، هر کجا نیازی به حمایت از مظلومین در برابر متجاوزان وجود داشته باشد، ایران نیروهای نظامی خود را در صورت خواست مقامات آن کشورها به کمک آنها می‌فرستد.

اسپوتنیک در ادامه با بیان اینکه اکنون تمام گروه‌های قومی و مذهبی عراق و سوریه به نقش موثر ایران در مقابله با تروریسم اذعان دارند، نوشت: حملات نمایشی ائتلاف تحت رهبری آمریکا تاکنون هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است؛ چراکه اگر اقدامات این ائتلاف موثر بود، امروز هیچ اثری از داعش در عراق و سوریه باقی نمانده بود. با این حال، آمریکا مدعی است جنگ با داعش در سوریه و عراق روزانه دهها هزار دلار برای واشینگتن هزینه دارد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
آمریکا هیچگاه ضرر نمیکند دروغ میگه سیاس قهاری است
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
آمریکا فقط نیروهای نظامی عراق و سوریه رو بمباران می کند. تا حالا بارها شنیدیم که فلان فرمانده معروف داعش توسط آمریکا کشته شده ،حتی چندین نوبت اعلام کردند ابوبکر بغدادی کسته شداما چند مدت بعد گردن کلفت تر ظاهر شدند. من باور نمی کنم که حتی بن لادن و صدام رو هم کشته باشند. آمریکا رو به این راحتی نمیشه شناخت. آمریکا دقیقا همان دجال است که وعده داده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
متاسفانه مردم ماازهرچيزي براي خودبت ميسازن وپرستش ميكنن وهيچ چيزراباعقل تصميم نميگيرن پوتين وروسيه بارهاايران رافروخت وباعث سودزيادي ازايران شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
کمک های امریکا بر اساس حساب و کتاب مادی و کمک های ایران بر اساس حساب کتابهای معنوی هست و انتظار این هم هست که امریکا اعلام کنه روزانه ( یعنی هزینه ساعتی خودشون رو هم حساب کردن) ده ها هزاران دلار هزینه داره براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
فکر نمیکنم لازم باشه با این حرف ها شاد باشیم..تنها اتفاقی که افتاده اینه که الان منافع ایران و روسیه در یک راستا هست..فقط کافیه جایی منافعشون ضد هم باشه ببینم اون موقع هم میگین زنده باد پوتین یا نه؟یادمون نره یه زمانی اسم روسیه شوروی بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
زنده باد ایران و ایرانی و زنده باد پوتین که همیشه از ایران حمایت کرده است و دوشادوش ایرانیان با تروریستها مردانه جنگیده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
هزینه ی جنگ با داعش برای آمریکا مسخرست اولا هم عراقی ها وهم داعشی ها از سلاح های آمریکایی استفاده میکنن دومم کشور های در معرض خطر داعش و خاور میانه رو تشویق به خرید سلاح های خودشون میکنن سومم جنگ هم تبلیغ خوبی برای سلاح ها وهم چالش خوبی برای عرض یابی آنها و رفع عیوب آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
خشارشاه به در خواست پدرش (داریوش)در هنگام مرگ به آتن حمله کرد.خواهشا در مورد چیزی که اطلاعات کافی ندارید حرف نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
کجا نیروهای کرد با ایرانن؟ الان که با امریکا به موصل حمله کردن
Poland
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
سیاست چیزی نیست که شما درک کنیدش....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
این عکسی که گذاشتین عنوان این خبرتون خیلی ضایع اس
منظورتون چیه نمی دونم
عکس بهتری نبود بزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
خشایارشاه هم به دو دشمن دیرنه و قسم خورده خود، هم یونان و هم به روم باستان کمک می کرد؛ به روش جنگ فرسایشی زیرا می خواست هر دو را آنقدر تضعیف بکند تا خود ابرقدرت بی چون و چرای دنیای آن زمان باشد مضاف بر اینکه ضمن تضعیف، به آن دو امپراتوری خسته یورش می برد که یک نمونه حمله به آتن و به آتش کشیدن آن!
Germany
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
اللهم الرزقنی توفیق جهاد فی سبیلک
خدایا سربازان، حافظان، پاسداران و ارتش اسلام ناب محمدی را پیروز و سربلند فرما !!!
بار خدایادشمنان دینت ، کافران و منافقان را نیست و نابود فرما !!!
ما را از مبارزان و حامیان دین مبین اسلام ، و از فدائیان قرآن و عترت پاک ومطهر رسول الله خاتم وافضل پیامبرانت قرار ده ! آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
خب الان وقتشه دیگه چرا نشسی اینجا کامنت میذاری پاشو برو جهاد کن،عجب اوضاعیه ها به حرف که نیست برادر به عمله
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
دوست عزیز !!یا اطلاع کافی نداری ؟؟؟یا....؟؟؟بماند من خودم با اینکه نظامی هستم !!چند سال است گزارش مینویسم والتماس میکنم هنوز از رفتن خبری نیست!!شاید وقتی دیگر اگر هرکس میخواست برود سوریه وعراق اعزام میشد خیلی وقت پیش این از خدا بی خبرها نابود شده بودند !!نمی دانم چرا خیلی کم ومحدود وگزینشی اعزام میکنند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
طبق قانون اساسی ایران، هر کجا نیازی به حمایت از مظلومین در برابر متجاوزان وجود داشته باشد، ایران نیروهای نظامی خود را در صورت خواست مقامات آن کشورها به کمک آنها می‌فرستد. اینو خوب اومد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
آمریکا این بار راست می گوید هزینه های امریکا در سوریه و عراق خیلی زیادتر از ای هاست. تروریستها از امریکا تغذیه می شوند. کم هزینه ای نیست.
Poland
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
آمریکا راست می گوید؟!!!!!!!!!!!!!! منظورتا چیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
خوب بنده خدا راست میگه دیگه . مطلب رو تا آخر بخون جوابت رو میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
امريكا وقدرتهاى ديگر طورى عمل ميكنن كه كشور مقابل فكر ميكند اين كشور تنهل ناجى ان كشور است در واقع كشور قربانى مسحور اين كشور ميشود ولى بلاهايى را كه در اطرافش درحال انجام است را حس نميكند وانگاه حس ميكند كه ديگر كار از كار گذشته.
آخرین اخبار