بازار مسکن از بی برنامگی رنج می برد

یک کارشناس اقتصادی گفت:نبود برنامه ریزی، اصولی از سوی مسئولان کشور موجب شده تا سایه رکود بر بازار مسکن همچنان مستدام باشد.

علیرضا ابلغی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت مسکن بیان کرد: بازار مسکن هم به تبع هر بازار دیگری از وضعیت کلی اقتصاد تبعیت می کند و بازار مسکن را نمی توان مستقل از اوضاع اقتصادی کشور بررسی کرد.

وی هم چنین افزود: به تبع تحریم های موجود و رکودی که ناشی از آنها بر کل اقتصاد کشور حاکم بوده است و این امر سبب شده است که متقاضیان مسکن، در حالت سردرگمی به سر برند.

ابلغی با اشاره به اینکه تولید انبوه مسکن باعث انباشته شدن مسکن در دست سازندگان شده است، گفت: متاسفانه به دلیل نبود برنامه ریزی های مناسب هم اکنون واحدهای متعددی در دست سازندگان باقی مانده است و بر این اساس فقط اقشار دهک های بالای درآمدی می توانند از این واحدها استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت تداوم این روند، اقشار کم درآمد هم چنان در شرایط بی خانمانی به سر می برند و تا پایان سال شاهد هیچ گونه تعییری در زمینه مسکن نخواهیم بود.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه در صورت نبود برنامه ریزی، اصولی از سوی مسئولان کشور، بازار مسکن هم چنان در رکود به سر خواهد برد، گفت: بایستی شرایط تعادل را در بین عرضه و تقاضا فراهم کرده تا چشم انداز روشنی را برای بازار، رقم زد.

***شرایط نامناسب بازار مسکن

در همین راستا سید مهدی صادق کارشناس مسکن در این خصوص اظهار داشت: مسکن به دلیل نوسانات در بازار عرضه و تقاضا و ساخت و ساز های غیر ضروری در شرایط مناسب به سر نمی برد؛ علاوه بر این در سال جاری وضعیت مسکن با تغییر عمده ای مواجه نخواهد بود.

به گفته  وی از طرفی دیگر به تناسب تورم، قیمت تمام شده  مسکن از جمله تعرفه های آب، برق، گاز، مصالح ساختمانی و دستمزد همه  اینها افزایش پیدا کرده  اما نباید در کنار این موارد شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم.

وی با بیان اینکه مسکن مهر تقریبا نسبت به بخش های دیگر از رکود بیشتری برخوردار بوده است، گفت: از آنجایی که مسکن مهر عموما در حاشیه شهر ها ساخته شده است، بسیاری از اشخاص علی رغم میل باطنی اقدام به خرید آن نمی کنند و بخش اعظمی از این مسکن هاخالی از سکنه است.

صادق هم چنین افزود: و به دلیل ترافیک بیش از حدو عدم جانمایی درست این واحدها و رشد فزاینده مسکن از دیدگاه کمی در این مناطق، کسی تمایل به خرید و یا اجاره را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
بیا ئید به کار مندانی که در حال بازنشستگی هستند و فاقد مسکن میباشند خانه بدهید : به شرط تملیک ، اقساط از محل بازنشستگی ، پیش پرداخت از محل سنوات پایان خدمت باشد . 50 درصد حقوق باز نشستگی بابت اقساط . پانزده ساله
آخرین اخبار