بهای نفت ثابت ماند/ طلا پس از 2 هفته ارزان شد

با کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش نگرانی ها در خصوص حمله شبه نظامیان به صنعت نفت نیجریه، بهای طلای سیاه تا حدودی ثابت ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "بیزینس استندارد،" به دنبال کاهش بیش از حد ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش نگرانی ها در خصوص حمله شبه نظامیان به خطوط لوله نفت و گاز نیجریه، بهای طلای سیاه ثابت ماند.

بهای نفت خام برنت با 2 سنت کاهش به 51 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید. نفت پیشتر نیز بهای 51 دلار و 55 سنت را تجربه کرده بود که این رقم بالاترین سطح از اکتبر سال گذشته میلادی (مهر 94) محسوب می شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 4 سنت افزایش به 50 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید. این نخستین بار است که از ژوئیه سال گذشته میلادی (تیر 94) نفت وست تگزاس اینترمیدیت بالای 50 دلار در هر بشکه معامله می شود.

ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 3.6 میلیون بشکه کاهش یافت. به گفته تحلیلگران، اختلال در عرضه جهانی نیز باعث ایجاد نگرانی هایی شده است. حمله شبه نظامیان به خطوط لوله نفت و گاز نیجریه ، تولید نفت آفریقا را به پایین ترین سطح در 20 سال گذشته رسانده است.

به دنبال سخنرانی رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا و اشاره نکردن به موضوع افزایش نرخ بهره، بهای طلا نیز پس از 2 هفته افزایش، روز گذشته با کاهش همراه بود. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 40 سنت کاهش، 1247 دلار معامله شد. همه انتظار داشتند "جنت یلن،" رئیس فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه در سخنرانی خود به افزایش نرخ بهره در ماه های آتی اشاره کند؛ اما وی از بیان این موضوع خودداری کرد و در عوض به گزارش ضعیف اشتغال در ماه گذشته میلادی اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار