اسماعیلی؛

چهره ساختن از زندانیان امنیتی قابل قبول نیست/پرونده ستایش در مرحله تحقیقات مقدماتی

رئیس دادگستری استان تهران گفت: در حالی که ما به دنبال تغییر نگرش به زندانیان هستیم ، عکس گرفتن و چهره ساختن از زندانیان امنیتی قابل قبول نیست.

چهره ساختن از زندانیان امنیتی قابل قبول نیستبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل زندانهای استان تهران که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: از گذشته به لحاظ وجود آسیب های اجتماعی و  افراد سود جو و فرصت طلب که به حقوق مردم تجاوز می کنند، وجود زندان در هر حکومتی ضروری است.

وی افزود: گرچه حبس کیفر قانون شکنان محسوب می شود اما زندان برای مجازات افراد نیست بلکه برای اصلاح آنها و تغییر رفتار مجرمان برای بازگشت به جامعه در نظر گرفته شده است.

 رئیس دادگستری استان تهران بیان داشت: موضوع زندانی و اهتمام به وضعیت زندانیان باید اولویت اول دستگاه قضایی باشد حتی اگر تعداد زندانیان کشور کم باشد.

وی گفت: باید اولویت اول میزان حداقلی در زمان بازداشت ها باشد اما به قطع یقین تعداد زندانیان به صفر نمی رسد.

اسماعیلی تاکید کرد:‌ باید دقت داشته باشیم که مبادا در جمعیت کیفری زیاد کشور، فردی وجود داشته باشد که مدت حبس وی به پایان رسیده اما هنوز در زندان باشد و یا شخصی اصلاح شده باشد و باز در زندان باقی بماند، زیرا هدف ما اصلاح افراد است.

وی افزود: در این میان برخی از سیاسیون کشور بد رفتار می‌کنند به عنوان مثال یک زندانی سیاسی که به نظام کشور بد و بیراه گفته است بعد از آزادی وی بخواهیم با او عکس بگیریم این موضوع دهن کجی به نظام و حاکمیت کشور است که قابل قبول نیست.

رئیس دادگستری استان تهران بیان داشت: در عموم کشورهای جهان زندانی امنیتی به معنی مخالفت با نظام است، حال یک عده در کشور بخواهند با زندانیان امنیتی عکس بگیرند قابل قبول نیست.

اسماعیلی با اشاره به کار سخت زندانبانان تصریح کرد:‌ زندان بانی کاری سخت، زیان آور و اثر گذار است؛ این افراد چهره‌های خدوم جامعه هستند که کمتر نامی از آن‌ها برده‌ می‌شود و هیچ وجه ای در جامعه ندارند.

**پرونده کرنست به تازگی به دادگاه آمده است

رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران کل زندان‌های استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده خانزاده بیان داشت : ‌این پرونده در دستور کار قوه ‌قضاییه قرار دارد و هیئت شعبه رسیدگی کننده به پرونده در حال بررسی آن است و پرونده در مرحله تجدید نظر خواهی قرار دارد.

وی افزود: صحبتهایی که از طرف شکات پرونده انجام شد یک جانبه بود و اگر اقتضا داشته باشد قرار تأمین صادره برای متهم تشدید می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: متهم فراری نیست و در دسترس قرار دارد.

اسماعیلی در خصوص پرونده قتل ستایش بیان داشت : دو جلسه مقدماتی این پرونده برگزار شده است و پرونده دارای دو بخش است بخش اول به موضوع قتل و بخش دوم به موضوع عمل مخالف عفت مربوط می‌شود که دادگاه در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

وی درباره ی وضعیت پرونده کرسنت گفت:‌ این پرونده به تازگی  به دادگاه آمده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار