بهای طلای سیاه کاهش یافت

کارشناسان معتقدند اقدامات ایران و آمریکا در زمینه استخراج و تولید نفت، موجب کاهش بهای این کالا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، بهای نفت خام به دلیل افزایش تجهیزات استخراج نفت آمریکا و اقدامات ایران برای افزایش تولیدات نفتی این کشور، کاهش یافت.

بهای نفت در ماه فوریه سال جاری (بهمن ماه 94) پس از 12 ماه، با 85 درصد افزایش روبرو شد. این افزایش بها به دلیل کاهش تولیدات نفتی به علت اختلالات پیش آمده از سوی کشورهای تولید کننده مانند کانادا و نیجریه، و همچنین کاهش تولیدات نفتی آمریکا بود.

بهای نفت "وست تگزاس اینترمدیت" با کاهش 86 سنتی، به قیمت 48.21 دلار به ازای هر بشکه برای ماه جولای (تیر ماه) به فروش رسید. روز جمعه هفته گذشته نیز بهای نفت برنت با 1.41 دلار کاهش، با 50.54 دلار در هر بشکه معامله شد. 

کارشناسان، علت این کاهش بها را در بازار آمریکا و ایران معرفی کرده‌اند. آمریکا برای دومین هفته متوالی به تجهیزات استخراج نفت خام خود افزوده است. جمعه هفته گذشته نیز، بیژن نامدار زنگنه – وزیر نفت ایران--  از تصمیم ایران برای افزایش تولیدات خود تا سطح 600 تا 700 هزار بشکه در روز خبر داد. ایران گفته است به زودی یک قرارداد نفتی را‌ با یک شرکت خارجی به امضا خواهد رساند. 

ایران در پی لغو تحریم‌هایش، سطح تولیدات نفت خام خود را پس از 4 سال افزایش داده و آن را به 3.8 میلیون بشکه در روز رسانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار