فاکس نیوز: اعضای کنگره آمریکا در پی بازگشایی پرونده هسته ای مختومه ایران هستند

نمایندگان کنگره آمریکا برای بازگشایی پرونده هسته ای ایران به جامعه بین المللی فشار می آورند.

فاکس نیوز: اعضای کنگره آمریکا در پی بازگشایی پرونده هسته ای مختومه ایران هستند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، چند نماینده کنگره و منابعی در سیاست خارجی آمریکا که ادعا می کنند دامنه فعالیت های هسته ای ایران، احتمالا از آنچه پیشتر تصور می شد گسترده تر است در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرده اند قصد دارند به جامعه بین المللی فشار بیاورند تا تحقیقات «ناقص» قبلی خود در خصوص سلاح های هسته ای را بازگشایی کند.

تقاضای تحقیقات دوباره در خصوص اقدامات هسته ای ایران، به دنبال ادعاهای یک مقام ناشناس آمریکایی مطرح می شود که گفته بود دولت اوباما، شواهد مبنی بر پژوهش های گسترده ایران در خصوص سلاح هسته ای را نادیده گرفته است --اتهامی که با یافته های سازمان های نظارتی بین المللی و اظهارات مقامات ایرانی هم خوانی ندارد.

به گفته همین منبع، هنگامی که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه دسامبر به این نتیجه رسیدند، مقامات دولتی سکوت اختیار کردند. اما حالا ادعا می کنند که بر اساس این شواهد، ایران تا سال 2003 هم قصد داشته سلاح هسته ای بسازد.

این اخبار باعث شده چند تن از نمایندگان تلاش کنند به آژانس بین المللی انرژی اتمی فشار بیاورند که تحقیقات پایان یافته خود در خصوص فعالیت های مربوط به سلاح های هسته ای ایران را بازگشایی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار