اراک؛

تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر کاهش ورودی زندان ها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دستگاه های ذیربط خواست تا تمام تلاش خود را برای کاهش ورودی زندان ها به عمل آورند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، آیت الله دری نجف آبادی که در مراسم جشن گلریزان به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی سخن می گفت؛ افزود : فردی که به زندان می افتد تبعات فراوانی دارد و مشکلات بعدی گریبان گیر خانواده ، آشنایان و جامعه می شود و این آغاز مشکلات است.

وی با انتقاد از اختصاص منابع مالی و بودجه دولتی به اداره زندان ها افزود: دولت بخصوص دستگاه های ذیربط نظیر نیروی انتظامی و دادگستری ها باید تمام تلاش خود را در جهت کاهش ورودی زندان ها به کار گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزایش نرخ دیه را در کاهش بسیاری از اتفاقات و جرائم موثر دانست و گفت: تمامی نهادها و خیرین هراندازه در حد وسع خود به ستاد دیه در جهت آزادی زندانیان که جرمی جز بدهی و جرائم غیرعمد و مالی ندارند کمک کنند.

حجت الاسلام عبدالهی رییس کل دادگستری استان هم گفت: دادگستری موظف است طبق قانون و موازین شرعی بدهی این مجرمان مالی را تقسیط بندی کند.

وی افزود: عمده زندانیان جرائم مالی و غیرعمد کسانی هستند که توانایی پرداخت قسط ها را ندارند.

مدیرعامل ستاد دیه استان مرکزی هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون 44 نفر از این زندانیان آزاد شدند و 202 زندانی دیگر با مبلغ 11 و نیم میلیارد تومان چشم انتظار کمک خیرین هستند.

جمیاری گفت: سال گذشته 209 زندانی محکوم مالی با مبلغی بالغ بر 126 میلیارد ریال با کمک خیرین ، بانک های عامل و بیمه ها به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

مهربان، معاون ستاد دیه کشور هم که برای شرکت در این مراسم به اراک آمده بود در حاشیه این مراسم ، استان مرکزی را جزو استان های پیشرو و برتر در امر خداپسندانه آزادی زندانیان برشمرد.

انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دری ، گلریزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.