در بیست و یکمین سالگرد کشتار سربرنیتسا؛

کری: باید برای جلوگیری از تکرار حادثه‌ای مانند نسل‌کشی سربرنیتسا تلاش کنیم

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد باید تمام تلاش‌ها را برای جلوگیری از تکرار حادثه‌ای مانند کشتار سربرنیتسا به کار بُرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه، در بیست و یکمین سالگرد نسل کشی سربرنیتسا بر عزم آمریکا برای حل مسالمت آمیز اختلافات براساس احترام به کرامت انسانی همگان بدون در نظر گرفتن ملیت،‌نژاد، جنسیت یا عقیده تاکید کرد. 

جان کری در این مراسم بزرگداشت گفت: مردم آمریکا در کنار مردم بوسنی و هرزگوین هستند. یاد بیش از هشت هزار مرد و پسری را که [در این نسل کشی] جان خود را از دست دادند، گرامی می‌داریم و در عین حال تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا از تکرار چنین حادثه‌ای جلوگیری کنیم. 

وی گفت: همه کسانی که در این نسل کشی نقش داشته‌اند، باید مسئولیت این کار را برعهده بگیرند [و مجازات شوند.] آخرین قربانیان این حادثه باید شناسایی و با احترام دفن شوند تا خانواده و عزیزان آن‌ها بتوانند آرامش یابند. رهبران بوسنی و هرزگوین نیز باید توان خود را برای پیشرفت کشورشان به کار ببندند، تا انسجام اجتماعی را ارتقا دهند و با حکمرانی خوب، رفاه اقتصادی را برای مردم به ارمغان آوردند تا فرزندان و نوه‌های نسل سربرنیتسا بتوانند جامعه‌ای استوار و زندگی امنی را برای خود ایجاد کنند. 

وزیر خارجه آمریکا در خاطره آن چیزی که در سربرنیتسا رخ داد باید عزم ما را برای حل مسالمت آمیز اختلافات و براساس احترام به کرامت انسانی همه بدون در نظر گرفتن ملیت،‌نژاد، جنسیت یا عقیده، تقویت کند. 

آمریکا عمیقا برای دوستی‌اش با همه مردم بوسنی و هرزگوین ارزش قائل است. در این روز یادبود، امید داریم، تلاش‌های چندجانبه برای حمایت از آینده‌ای با ثبات سیاسی، اقتصادی و پیشرفت اجتماعی ادامه یابد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار