استقبال اهانت‌آمیز از رئیس‌جمهوری مصر در رواندا

استقبال اهانت‌آمیز از رئیس‌جمهوری مصر در شهر کیگانی، پایتخت رواندا در جریان شرکت در اجلاس اخیر سران آفریقا به سوژه‌ای میان مصری‌ها در شبکه‌های اجتماعی بدل شده است.

به گزارش گروه وب‌گردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فعالان شبکه های اجتماعی در مصر می‌گویند که تنها سامح شکری وزیر امور خارجه و مسئولان سفارت مصر در کیگالی، ابوبکر حنفی نماینده دائم مصر در اتحادیه آفریقا، صالح هابیمانا سفیر رواندا در قاهره و موسی فضیل وزیر کشور رواندا در فرودگاه از سیسی استقبال کردند. این در حالی است که طبق عرف دیپلماتیک، باید رئیس‌جمهوری رواندا یا دست‌کم نخست‌وزیر این کشور به استقبال سیسی می‌رفتند.

شمار زیادی از مصری‌ها به‌ویژه فعالان مخالف سیسی، در شبکه‌های اجتماعی خشم همراه با تسمخر خود از صحنه استقبال از سیسی در فرودگاه پیش از آغاز اجلاس را ابراز کردند و گفتند که این اقدام اهانت یک کشور کوچک آفریقایی به مصر است که در دهه‌ها احترام زیادی برای ما قائل بوده است.

این استقبال اهانت‌آمیز با موجی از تمسخر همراه بود و فعالان مصری تاکید کردند: «اینگونه برخورد با سیسی و بی‌توجهی به او در قبال هیچ یک از روسای‌جمهوری شرکت کننده در اجلاس انجام نشده است زیرا از آن‌ها در سطح جایگاهشان استقبال شد.»

فعالان در شبکه‌های اجتماعی به مقایسه استقبال گسترده و قابل توجه از شماری از سران آفریقا و نیز دیگران از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در کیگالی با استقبال انجام شده از سیسی پرداختند، زیرا در آن‌ها رئیس‌جمهوری رواندا در فرودگاه حضور داشت.

اریک تراجر، از اندیشکده سیاست خاور دور واشنگتن استقبال اندک از سیسی در فرودگاه را بیانگر تقلیل جایگاه مصر در قاره آفریقا دانست و در کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «بسیاری در مصر احساس می‌کنند که تاثیر این کشور در آفریقا کاهش یافته است و این استقبال ناچیز از سیسی در رواندا این برداشت را تقویت می‌کند.»

منبع: العالم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
سوسیس خودش چی هست که استقبالش اهمیت داشته باشه! یک کودتا چیه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۹ تير ۱۳۹۵
خلابق هر چه لابق ........
آخرین اخبار