امیر مردانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برای تغییر ذائقه مردم باید شأن موسیقی سنتی را بشناسیم

باید شان موسیقی را بشناسیم و با تمام توان و انر‍ژی در یک مسیر استاندارد قدم برداریم.

امیر مردانه خواننده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توانیم ذائقه مردم را به سمت موسیقی سنتی سوق دهیم، گفت: به نظر من فقط لازم است هرکاری را که انجام می دهیم با کیفیت باشد، در این صورت همه مشکلات حل خواهد شد و باید همراه با آن شان موسیقی را نیز بشناسیم و با تمام توان و انر‍ژی در یک مسیر استاندارد قدم برداریم. البته این راهکارها برای افرادی است که تجربه کافی در این زمینه را هم داشته باشند.

وی درباره آلبوم «ده تصنیف» که به تازگی منتشر شده است،عنوان کرد: من در این آلبوم با دوستانی همکاری کرده ام که هیچگونه مشکلی با آنها نداشته ام و در کمال آرامش و کیفیت و فضایی حرفه ای این اتفاق رخ داد. وقتی ما به استاد حسین علیزاده گفتیم که این مجموعه وجود دارد، محبت کردند و یادداشتی را برای آلبوم نوشتند و در مراسم رونمایی هم حضور داشتند. 

مردانه افزود: دو اثر از این آلبوم به خوانندگی من بود که کار آهنگسازی یکی از این قطعات را طینوش بهرامی انجام داد، کلام این قطعه در ریتم بوده و جزء آهنگ های ریتمیک هم به حساب می آید و خواننده را به چالش می اندازد. اما کاری که به آهنگسازی سیامک جهانگیری انجام شد، دارای یک ملودی ایرانی و در دستگاه نوا است و بافتی به نسبت درونی در موسیقی ایرانی دارد.

این خواننده در پایان در خصوص تازه ترین فعالیت‌های خود اظهار داشت: قرار بر این است که آلبوم 10 تصنیف را با همین عنوان در فرم های مختلف موسیقی ایرانی یعنی تکنوازی و گروه نوازی انجام دهیم،خودم هم دو آلبوم را برای امسال آماده کرده‌ام که سعی می کنم تا آخر سال و در ماه مهر آن را جمع آوری کنم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار