واکنش اتاق تجارت افغانستان به خبر فسخ قرارداد صادرات آرد

سفیر افغانستان در پاکستان، گزارش‌های منتشر شده منبی بر فسخ قرارداد واردات آرد از پاکستان به افغانستان را در کرده است.

واکنش اتاق تجارت افغانستان به خبر فسخ قرارداد صادرات آرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان، گزارش‌های منتشر شده منبی بر فسخ قرارداد واردات آرد از پاکستان به افغانستان را در کرده است.

زاخیلوال گفته است که دولت افغانستان خواهان رابطه‌ دوستانه و تجارتی با پاکستان است و نشر چنین گزارش‌ها صحت ندارد.

این در حالیست که یک هفته‌ پیش مسوولان اتاق تجارت و صنایع کشور گفته‌ بودند که میزان تجارت افغانستان و پاکستان، ۵۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

خان جان‌الکوزی، معاون این اتاق گفته بود که وضع سیاسی افغانستان و پاکستان بر فکر‌های عامه‌ تاثیر گذاشته است و بازار افغانستان تقاضای کالای پاکستانی را ندارد.

به گفته‌ی الکوزی، در صورتی که بازار در داخل تقاضا نکند، واردات کالای پاکستانی کاهش می‌یابد.
در همین حال وزارت تجارت و صنایع کشور نیز گفته بود که افغانستان در بخش تولید گندم تقریبن خودکفا شده است و بیشترین نیاز گندم شهروندان در داخل کشور تولید می‌شود.

از سوی دیگر وزارت تجارت پاکستان اعلام کرده است که هیاتی با صلاحیت این کشور برای بحث در مورد کاهش صادارت آرد این کشور به افغانستان اعزام می‌کند.

پیش از این رسانه‌های پاکستانی هم گزارش داده بود که به دلیل کاهش واردات گندم افغانستان از پاکستان، بیش از ۸۰۰ کارخانه تولید آرد در این کشور بسته شده است.

شفقنا نوشت: افزون بر این تاجران آرد در پاکستان ادعا کرده‌اند که حکومت افغانستان قرارداد وارد کردن آرد را با هند امضا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.