مهاباد؛

شهریور امسال ، آغاز مرحله آبگیری سد سیلوه پیرانشهر

مرحله آبگیری سد سیلوه پیرانشهر شهریور امسال آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بازدید از کارگاه سد سیلوه پیرانشهر گفت : سد سیلوه پیرانشهر۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پایان شهریور امسال مرحله آبگیری آن آغاز می شود و پایان امسال هم به بهره برداری می رسد.

تقی کهوریان با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آب در استان افزود : برای ساخت این سد و شبکه آبیاری اراضی کشاورزی تحت پوشش تونل و کانالهای انتقال آب آن به سد سیلوه تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و در سالهای آینده به ۷۰۰ میلیارد تومان و با اتمام سایر فعالیتهای پیش بینی شده به ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد : بهره برداری از این سد ، علاوه بر حفاظت و مدیریت منابع آب سطحی ، در افزایش و بهبود محصولات کشاورزی ، رونق اقتصادی منطقه ، توسعه گردشگری و تأمین آب شرب پیرانشهر نقش بسزایی خواهد داشت.

تقی کهوریان اظهار داشت : تامین حقابه زیست محیطی و کمک به احیای دریاچه ارومیه از دیگر اهداف ساخت این سد است که با تکمیل و بهره برداری از آن سالانه ۹۵ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین به طرح جابجایی روستاهای واقع درمخزن سد سیلوه اشاره کرد وگفت : صیانت از تولید و ارتقاء تولیدات کشاورزی از برنامه مهم دولت در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است و مسئولان محلی باید تمهیدات لازم را برای حمایت های از خانوارهای روستائیان دامدار واقع در مخزن سد سیلوه بکار گیرند و شرکت های خدمات رسان نیز امکانات لازم را برای اسکان آنها در محل روستای جدید فراهم کنند.

گفتنی است ؛ بیش از ۶۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سد سیلوه پیرانشهر قراردارد که بزودی شبکه آبیاری در ۳۰۰۰ هکتار آن به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.