رشت؛

ورزان دومین آبشاربلند تالش

ورزان دومین آبشاربلند تالش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛نمای زیبای این آبشار همراه با صخره‌های عظیم و دشت‌های سرسبز اطرافش، طبیعت این منطقه را محبوب گردشگران زیادی کرده است.

آبشار ورزان که به آبشار سووتن نیز شهرت دارد از لحاظ بلندی دومین آبشارتالش گیلان است.

این آبشار در فاصله 36 کیلومتری شمال غربی شهر تالش و 22 کیلومتری جنوب دریاچه نئور (در استان اردبیل) در روستای ورزان که در ضلع شمال غربی سووتن واقع شده و فاصله آن تا شهرک سووتن حدود 4 کیلومتر است قرار دارد.

آب رودخانه ورزان یکی از شاخه های اصلی رودخانه لیسار است که از چشمه های بالا دستی ییلاق سر چشمه گرفته در مسیر خود هنگام ریزش از صخره های عظیم ورزان آبشار زیبا و دیدنی که ارتفاع آن بیش از 100 متر است را تشکیل می دهد.

در بعضی از ماه‌های سال دشت‌های شقایق و آلاله‌ی اطراف آبشار، این منطقه را دیدنی‌تر می‌کند. از آنجائیکه دمای هوای این ناحیه به علت ارتفاع زیاد از سطح دریا پایین است، گل‌های شقایق ورزان دیرتر از شقایق‌های سووتن غنچه می‌دهند. اگر روزی تماشاچی این طبیعت جاری بودید، دل و جانتان را به آوای آب، رخ زیبای شقایق و دشت‌های سرسبز بسپارید.

فصل بهار و نیمه های پاییز مناسب ترین زمان برای دیدن این آبشار است زیرا در این زمان به ویژه در بهاربه علت بارندگی های موسمی وآب شدن برف ها ، ورزان دارای بیشترین حجم آب نسبت به فصل تابستان است از سوی دیگر اطراف آبشار نیز زیبا تر از هر زمان دیگر است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
عکسی که گذاشتین برای آبشار ویسادار پره سره نه ورزان در سووتن