روایتی از جنایات دیکتاتور مخلوع حزب بعث عراق؛

از دستور گوش‎بری سربازان تا حمله شیمیایی به حلبچه!

استبداد و خودکامگی دیکتاتور سابق عراق دارای ابعاد و مصادیق فراوانی در طول تاریخ است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مردم عراق نزدیک به سه دهه شاهد حضور یکی از بزرگ‎ترین دیکتاتورهای جهان بودند. صدام، به عنوان یک رییس‌جمهور دیکتاتور شخصیت خودکامه‎ای از خود در بین مردم به وجود آورد. دولت صدام تمام جنبش‌هایی را که به باور خود تهدیدکننده تلقی می‌کرد، به ویژه آنهایی را که برآمده از گروه‌های دینی یا قومی بودند و خیال استقلال یا خودمختاری داشتند به شدت سرکوب کرد.

از دستور گوش بری سربازان تا حمله شیمیایی به حلبچه!

البته دامنه خشنونت و جنون استبدادی حزب بعث عراق حد و مرزی نداشت. به تازگی گزارشی  از ددمنشی صدام، به نقل از یک پزشک عراقی منتشر شده است که؛ خوی حیوانی حاکم وقت بغداد را به روشنی آشکار می‎نماید. روایت زیر تنها گوشه کوچکی است از ظلم و ستم دیکتاتور مخلوع عراق که حتی برمردم تحت فرمان خودش نیز رحم نکرد.

دستور ویژه برای گوش‎بری سربازان فراری

منجد المدرس پزشک جراح عراقی پس از آنکه حاضر نشد به دستور صدام حسین مبنی بر بریدن گوش سربازان فراری از خدمت سربازی عمل کند، مجبور شد طی یک سفر شگفت انگیز و پر خطر از عراق بگریزد و اکنون از یک پناهجو خسته و بیمناک به مشهورترین جراح در استرالیا و جهان تبدیل شده است.

این پزشک مشهور عراقی و متخصص پروتز مقیم استرالیا در گفت‎وگو با روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس اظهار داشت: به دلیل مخالفت با بریدن گوش افراد فراری از خدمت سربازی در اواخر قرن گذشته میلادی از سوی جلادان رژیم صدام مورد تهدید قرار گرفتم، قبل از فرار به استرالیا به مدت پنج ساعت در حمام بیمارستان مخفی شدم.

از دستور گوش بری سربازان تا حمله شیمیایی به حلبچه!

نکته عجیب اینجاست که، این پزشک گریخته از ظلم و ستم حکومت صدام، امروز به بزرگ ترین کارشناس جهان در زمینه پیوند اعضای مصنوعی بدن انسان تبدیل شده است.

المدرس در مصاحبه با دیلی اکسپرس توضیح داد: عناصر امنیتی صدام به بیمارستانی در بغداد که در آن کار می کرد، آمدند و او را بر سر دو راهی گردن نهادن به دستور صدام و یا اعدام قرار داند اما او راه سوم یعنی فرار از عراق را برگزید.

او پس از رسیدن به استرالیا توسط پلیس این کشور در بازداشتگاه پناهجویان خارجی به مدت 10 ماه بسر برد و به دنبال آن به او اجازه اقامت و کار در استرالیا داده شد و مقامات استرالیا بعدها متوجه شدند که المدرس به دلیل تخصصش در رشته پروتز به کشورشان شهرت جهانی بخشیده است.

زباله‎دان تاریخ؛ فصل مشترک تمام دیکتاتورهای جهان

هیتلر- موسولینی - پینوشه - قذافی- صدام و...سران خودکامه ای هستند که با نام ننگین خود زباله‎دان تاریخ را به یک سند گویا برای تشریح جنایات و مکافات این افراد تبدیل کرده اند. شاید فرمان گوش بری توسط دیکتاتور سابق عراق جز اسناد روتین و عادی از زندگی وقیحانه نامردان روزگار باشد. بدون شک زباله دان تاریخ مملو از شخصیتهای ملعونی است که زندگی آنها تنها با خون و باروت امتزاج دارد و دسته آخر هم به طور عبرت آموزی به حیات ننگین خویش پایان می‎دهند.


از دستور گوش بری سربازان تا حمله شیمیایی  به حلبچه!

"اسماعیل کوثری" عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون دیکتاتوری صدام  و نحوه برخورد او با شهروندان نظامی و غیر نظامی عراق، در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:آنچه مسلم است دیکتاتوری صدام از همان ابتدا به وضوح آشکار بود و این موضوع پنهانی نیست. از این‌رو دارای ابعاد و مصادیق فراوانی است .به طور مثال در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشورمان چنانچه سربازان عراقی عقب‌نشینی می‌کردند در جوخه‌های مرگ پشت خط مقدم اعدام می‌شدند.

از دستور گوش بری سربازان تا حمله شیمیایی  به حلبچه!

وی تصریح کرد: بنابراین وحشت درون مردم و نظامیان عراقی در دفاع مقدس و جنگ علیه ایران امری عادی بود. از نمونه های بارز آن؛ در عملیات والفجر 10 در منطقه حلبچه بود که صدام دستور بمباران شیمیایی شهروندان خود را داد که؛ دست کم 5 هزار نفر از مردم عراق با استفاده از بمب‌های حاوی خردل و سیانور از بین رفتند. حتی بعد از دفاع مقدس استبداد و خودکامگی صدام پایان نپذیرفت.


از دستور گوش بری سربازان تا حمله شیمیایی  به حلبچه!

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای سلامی افزود: شاید بهترین کسی که توان بازگو کردن جنایات و اقدامات ددمنشانه صدام را داشته باشد، خود مردم عراق هستند. نابخردی و جمود فکری دیکتاتورهایی مانند صدام باعث می‎گردد تصور کنند همواره در رأس حکومت استبدادی خود هستند.

از دستور گوش بری سربازان تا حمله شیمیایی  به حلبچه!

کوثری در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا با تفکرات شیطانی خود که داعیه حاکمیت بر کل جهان را دارد توسط دیکتاتوری پیشرفته و مدرن خود منطقه را به آشوب کشیده است و با دموکراسی دروغین دست به کشتار مردم بی‌گناه می‌زند. امروز صدام‌های زمانه دنباله‌رو فرعون و هیتلر و امثالهم هستند و از تاریخ عبرت نمی‌گیرند.

گزارش از محمدرضاشجاعیان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
لعنت خداوند بر همه این جلادان.
آخرین اخبار