چه خبر از تولیدات سینمای ایران؛

«گشت ارشادی‌»ها در زندان قصر/ بازیگر «دلشکسته» در «سمفونی تولد»

گروه سازنده «گشت ارشاد 2» این روزها در زندان قصر، مشغول گرفتن برخی از سکانس‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جدیدترین وضعیت تولید فیلم‌های سینمای ایران را در این گزارش می‌خوانید:

 
«گشت ارشاد 2» در زندان قصر

گروه سازنده این فیلم چند روزی است در زندان قصر مشغول گرفتن برخی از سکانس‌ها هستند و قرار است در یکی از خیابان‌های مرکز شهر سکانس‌های خارجی را فیلمبرداری کنند.

در زندان قصر حمید فرخ نژاد و ساعد سهیلی جلوی دوربین رفتند و پولاد کیمیایی حضور ندارد.
 
در این فیلم که تهیه کنندگان آن سعید سهیلی و حمیدفرخ نژاد هستند، بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تهرابی، علی رحیمی، ملیحه جلیلی، محمد علی نقلی لو، هادی افضلی، محمد کریم ولد خانی، شهرام احمد نیا و مهدی ماهانی نقش آفرینی می‌کنند.
 
 در خلاصه داستان «گشت ارشاد 2» آمده است:

عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده است. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده و در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاش های بسیار ناچار می‌شوند دوباره ...  
 
 
آغاز تست گریم فیلم برادران جلیلوند
 
بعد از حدود دو ماه پیش تولید فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضاء»، تست گریم بازیگران این فیلم آغاز شد.
 
این اثر دومین فیلم سینمایی وحید جلیلوند است که به تهیه‌کنندگی علی جلیلوند به زودی وارد مرحله تولید خواهد شد.
 
هدیه تهرانی،‌ امیر آقایی، نوید محمدزاده، سعید داخ و ... بازیگران این فیلم هستند.
 
نویسندگان این اثر وحید جلیلوند و علی زرنگار و سرمایه‌گذاران حامد عنقا و علی جلیلوند هستند.
 

«آریو» آماده ساخت است

 
عبدالحسن برزیده کارگردان سینما در خصوص آخرین وضعیت فیلمنامه های «آریو» و «سه تاک» جهت ساخت گفت: نگارش فیلمنامه «آریو» به پایان رسیده و آماده ساخت است اما کماکان نگارش «سه تاک» ادامه دارد.
 
«آریو» اثری خانوادگی است. موضوع و فضای جنگی دارد و فیلمبرداری آن در جنوب کشور می‌گذرد. «سه تاک» نیز موضوعی سیاسی دارد و لوکیشن‌های آن در شمال ایران و تهران خواهد بود.
 
 
ماه‌چهره خلیلی در اولین فیلم سینمایی فلورا سام
 
فیلمبرداری «نیمکت» به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام از هفته دوم مرداد آغاز شده و بازی ماه‌چهره خلیلی و شقایق فراهانی در این فیلم قطعی شده است.  
 
«نیمکت» اولین فیلم سینمایی فلورا سام محسوب می‌شود که موضوعی اجتماعی دارد.

 
کارگردان «ناهید» به سراغ «اسرافیل» رفت
 
«اسرافیل» دومین فیلم آیدا پناهنده در مقام کارگردان و اولین تجربه تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر تدوینگر سینماست که اوایل مهرماه کلید خواهد خورد.
 
«اسرافیل» درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است. پیش تولید این فیلم سینمایی از هفته پیش آغاز شده است.  
 

«سارا و آیدا» در پیش‌تولید

 
مازیار میری کارگردان سینما و تلویزیون پس از دوری چهار ساله از سینما به تازگی پروانه ساخت «سارا و آیدا» را دریافت کرده است.  
 
این فیلم یک کار اجتماعی محسوب می‌شود که تمام فیلمبرداری آن در تهران انجام خواهد شد
 
امیر عربی فیلمنامه «سارا و آیدا» را به نگارش در آورده و مجری طرح این پروژه همایون اسعدیان است.
 
خلاصه فیلم: «سارا و آيدا» دوستان صميمی هستند كه آبروی يكی از آنها به خطر افتاده و حالا بايد به كمك هم شرايط را به حالت عادی بازگردانند، اما اين دو دوست تا كجا پای يكديگر مي‌ايستند؟
 

«بی‌سایه» در مراحل فنی

 
پروژه سینمایی «بی‌سایه» عنوان تازه ترین فیلم ابوالفضل صفاری بعد از فیلم های «انتهای زمین» و «تهران تا بهشت» است. این روزها مراحل فنی این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر سپری می‌شود. ضمن اینکه به تازگی تدوین این فیلم توسط ابراهیم سعیدی به پایان رسیده و حسین قورچیان کار صداگذاری سومین فیلم این کارگردان جوان سینمای ایران را آغاز کرده است.
 
فیلمبرداری فیلم «بی سایه» بهمن ماه سال گذشته در شهر یزد انجام شد و بعد از اتمام مراحل فنی فیلم، نسخه ای از فیلم برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ارائه خواهد شد.
 
تمامی لوكيشن های اين فيلم در شهر يزد بوده و قصه آن درباره مناسبات و روابط انسانی است.  
نادر فلاح، روشنک گرامی، امير رضا وزيری، منظر لشگری پور، خسرو بامداد، سامان صفاری، پژمان بازغی و ... بازيگران اصلي اين فيلم هستند.  
 
 
ساخت موسیقی برای «سمفونی تولد»
 
آهنگساز فیلم «سمفونی تولد» این روزها مشغول ساخت موسیقی آن است. طبق برنامه‌ریزی‌ها، نسخه نهایی و قابل اکران فیلم تا اواخر سال آماده خواهد شد.
 
عوامل این فیلم تصمیم دارند «سمفونی تولد» را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بفرستند.  
 
در این فیلم لیلا زارع، صابر ابر، حمیدرضا آذرنگ، بیتا بادران، بهناز جعفری، روح‌الله کمانی، تیرداد کیایی، نیلوفر شهیدی و رابعه مدنی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 
خلاصه داستان «سمفونی تولد»: گذشته، آرام نیست. هر آنچه که از گذشته باز می‌گردد، تنها به یاد نمی‌آید، بلکه گاهی به شیوه تکان‌دهنده ای تجربه می‌شود.
 

آهنگساز «فروشنده»، موسیقی «مادری» را می‌سازد

عوامل فیلم «مادری» برای ساخت موسیقی این اثر با ستار اورکی به توافق رسیده‌اند.
 
فیلم «مادری» اولین تجربه بلند سینمایی رقیه توکلی در مقام کارگردانی است که تهیه‌کنندگی آن را سیاوش حقیقی انجام می‌دهد و بازیگرانی چون نازنین بیاتی، هانیه توسلی، هومن سیدی، ملیسا ذاکری،‌ مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی و ... در آن ایفای نقش می‌کنند.  
قصه این فیلم درباره زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق‌ خود را رها کرده و دیگر عشقش او را رها کرده است. آن‌ها یک تنه روبروی مشکلات و مسائلی که سر راه دارند، ایستادگی می‌کنند و حرکتی رو به جلو دارند تا اینکه ...  
 

لغو ساخت «شنبه‌ای که گذشت»/ «مرحوم داماد» در پیش تولید


علیرضا شجاع نوری تهیه‌کننده و بازیگر سینما در خصوص آخرین وضعیت «شنبه‌ای که گذشت» گفت: پروانه ساخت این اثر صادر نشد و ساخت آن منتفی شده است.

وی در خصوص ساخت فیلم سینمایی «مرحوم داماد» نیز گفت: این اثر در مرحله پیش تولید به سر می‌برد و این روزها در حال انجام آخرین کارها روی فیلمنامه هستیم. 

«مرحوم داماد» فیلمی به کارگردانی عباس احمدی مطلق، تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری و قلم رضا مقصودی در ژانر کمدی است.
 

بازنویسی«استخوان‌های پدر»

فیلمنامه اثر کمدی «استخوان‌های پدر» به کارگردانی حسن نجفی و نویسندگی مشترک این کارگردان با فرهاد باغشمال در حال بازنویسی نهایی است.  
 
 
«دزد رویاها» در مرحله پیش‌تولید
 
انیمیشن «دزد رویاها» با نام قبلی «افسانه های امروزی» در مرحله پیش تولید به سر می برد و از طرفی کار طراحی تولید بر اساس فیلمنامه و رایزنی برای جذب بخشی از سرمایه نیز در حال انجام است.  قصه این اثر فانتزی، قدیمی و محلی است که تغییراتی روی آن اعمال شده است.  
انیمیشن «دزد رویاها» به تهیه کنندگی و کارگردانی روانبخش صادقی و نویسندگی حمیدرضا حافظی برای بخش کودک و نوجوان ساخته خواهد شد.
 

«انزوا» در پیش‌تولید

 
پیش تولید اولین فیلم بلند سینمایی به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه‌کنندگی پیمان جعفری با عنوان «انزوا» با دریافت پروانه ساخت از سوی اداره كل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی آغاز شده است.

این روزها عوامل این فیلم سینمایی در حال قطعی كردن لوكیشن‌ها و رایزنی با بازیگران هستند.  فیلم سینمایی «انزوا» برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.
 

«خفگی» در 145 دقیقه  

 
مهدی فرد قادری کارگردان سینمای ایران گفت: نگارش فیلمنامه «خفگی» دو سال پیش به اتمام رسید و با توجه به شرایط خاص تولید این فیلم، ابتدا «جاودانگی» را به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی ساختم و اکنون زمان ساخت «خفگی» فرا رسیده است.  
 
کارگردان «جاودانگی» این فیلم را در یک پلان 145 دقیقه ای ساخته است. فیلم دوم در ادامه فیلم اول ساخته است. «خفگی» بر خلاف «جاودانگی» تراژدی زنانه است. هفت بازیگر اصلی دارد و دو ماه دیگر برای پروانه ساخت این فیلم اقدام خواهد شد.
 

بازیگران شهرزاد در «لابی» 


بیش از 50 درصد فیلمبرداری «لابی» به کارگردانی محمد پرویزی انجام شده و تاکنون شهاب حسینی، مصطفی زمانی و ساره بیات جلوی دوربین رفته‌اند.
 
بخش اعظم «لابی» در نزدیکی‌ فرودگاه امام خمینی (ره) فیلمبرداری می‌شود و کل فیلمبرداری تا پایان مرداد به اتمام می‌رسد. تدوین همزمان آن هم برعهده محمد رضا مویینی است.  
 
«لابی» فیلمی است که در فضای هتل می‌گذرد و قصه‌های متنوعی دارد.
 

صداگذاری «شال سرخ» از سر گرفته شد

 
پس از ایجاد یک وقفه در بخش صداگذاری این اثر، اوایل هفته آینده ادامه کار توسط مسعود دولت‌یاری آغاز خواهد شد. «شال سرخ» ملودرامی اجتماعی است که به موضوع اسیدپاشی می پردازد.
 

«دو لکه ابر» مهرشاد کارخانی آماده نمایش شد  

 
فیلم سینمایی «دو لکه ابر» ششمین ساخته مهرشاد کارخانی، برای دریافت پروانه نمایش به شورای نظارت و بازبینی وزارت ارشاد ارائه خواهد شد.
 
در حال حاضر آخرین مراحل صداگذاری و میکس این فیلم توسط محمد رضا دلپاک به پایان رسیده است.  
 
مهرشاد کارخانی پیش از این فیلم‌هایی چون «گناه من»، «ریسمان باز»، «کوچه ملی»، «اکباتان» و «دربست آزادی» را ساخته است.
 
خلاصه داستان: ابری بر سر شهر سایه افکنده است، لکه ابری به دنبال لکه گمشده خود می‌گردد و ...
 
 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار