چاووش‌اوغلو: درباره سوریه، با مسکو و تهران همنظر نیستیم

وزیر خارجه ترکیه گفت در خصوص مسئله دولت انتقالی در سوریه، آنکارا با روسیه و ایران دیدگاه مشترکی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» نوشت: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، به صورت غیر مستقیم احتمال ایجاد ائتلاف بین ترکیه، ایران و روسیه را در خصوص بحران سوریه که اخیرا بر سر زبانها افتاده است، بعید دانست. 

وی  در مصاحبه‌ای تلویزیونی بر ضرورت دستیابی به راه حل بحران سوریه و آغاز دور چهارم مذاکرات ژنو تاکید کرد و افزود: «ترکیه دیدگاه مشترکی با روسیه و ایران در خصوص دولت انتقالی در سوریه ندارد، اما در عین حال با آنها تبادل نظر می کند.»    

وزیر خارجه ترکیه افزود عادی سازی روابط با روسیه تنها در زمینه روابط دوجانبه مهم نیست بلکه برای منطقه نیز مهم است و با وجود اختلاف نظری که وجود دارد، درهای گفتگو از طرف روسیه باز است.    

چاووش‌اوغلو گفت: «عملا اقداماتی برای تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها آغاز کرده‌ایم.»  

وی  افزود دو طرف ترکیه‌ای و روسی فعال سازی سازوکاری مشترک را آغاز کرده‌اند و این در زمینه های بسیاری به ویژه با توجه به ادامه محاصره شهر حلب از سوی نظام سوریه و احتمال موج جدید مهاجرت به طرف ترکیه از داخل خاک سوریه مفید خواهد بود.  

وزیر خارجه ترکیه در بخشی دیگر از اظهاراتش تاکید کرد موضوع آوارگان مشکلی نیست که تنها ترکیه با آن مواجه باشد بلکه همه کشورها باید با حساسیت بیشتری به این مسئله بپردازند.   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار