حبیبی در نشست خبری مطرح کرد:

معرفی نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری 96/ اگر ائتلاف نشود مستقل وارد می‌شویم

دبیرکل حزب موتلفه گفت:برای انتخابات آینده نامزد معرفی می‌کنیم،اما اگر اصولگرایان ائتلاف نکنند،مستقل وارد انتخابات می‌شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدنبی حبیبی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار امروز صبح 18 مرداد ماه برگزار شد، اظهار داشت: از چند ماه قبل بحث‌های داخلی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حزب موتلفه مانند گذشته پای‌بند به روند همگرایی اصولگرایی است اما برای هر انتخابات نامزد خودش را انتخاب می‌کند، ادامه داد: اگر اصولگرایان به ائتلاف برسند این نامزد را معرفی می‌کنیم و در نهایت به نظر آنها احترام می‌گذاریم.

دبیر کل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه هر حزبی که ادعای حضور دارد باید برای انتخابات نامزد داشته باشد، تصریح کرد: احزاب حتی اگر سیاست‌شان ائتلاف باشد باید با دست پر به این عرصه وارد شوند.

حبیبی با بیان اینکه هر حزبی در گفت‌وگوهای ائتلاف حق دارد نامزدش را معرفی کند، ادامه داد: اگر مصلحت این باشد که مجموعه اصولگرایان با یک نامزد وارد انتخابات شوند، احزاب باید از این نظریه تمکین کنند و مصلحت جریان اصولگرایی را بر تصمیم خود ترجیح دهند.

**فعلا در مورد احمدی‌نژاد و یا فرد دیگری حرفی نداریم

وی با بیان اینکه حزب موتلفه در دوره‌های قبل  رویه تمکین از جریان اصولگرایی را ثابت کرده‌ است، گفت: برای ائتلاف 22نفره انتخابات مجلس دهم ، حزب موتلفه 200 نفر را در سراسر کشور معرفی کرد اما زمانی که قرار شد اصولگرایان با ائتلاف وارد شوند، در نهایت تسلیم عقل جمعی شدیم.

دبیرکل حزب موتلفه در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه در صورت حمایت جریان اصولگرایی از "احمدی‌نژاد" موضع حزب موتلفه چه خواهد بود، اظهار داشت: فعلا بنا نداریم در رابطه با هیچ فردی به صورت منفی و یا مثبت سخن بگوییم.

حبیبی افزود:  در شرایط سیاسی کشور اگر احزاب گوناگون طیف اصولگرایی برای انتخابات 96  با یکدیگر هماهنگ نشوند، همه ما شکست می‌خوریم.

وی با تأکید بر اینکه اصولگرایان باید برای ائتلاف دو فاکتور اصول و انعطاف در روش‌ها را مدنظر قرار دهند، اظهار داشت: احزاب گوناگون طیف باید در اصول با یکدیگر موافق باشند اما می‌توانند در سلیقه‌های اجرایی تفاوت داشته باشند و نباید اعضای ائتلاف نظرشان را حکم الهی تلقی کنند.

حبیبی با بیان اینکه هیچ یک از اعضای 30 نفره اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم خارج از جریان اصولگرایی نبودند، تصریح کرد: ما به هیچ وجه از اصولمان عدول نکردیم و اگر قرار بود غیر اصولگرا در لیست 30 نفره مذکور قرار بگیرد، چون برخلاف اصول است در برابر آن می‌ایستادیم.

دبیر کل حزب مؤتلفه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا در سال 96 این ائتلاف در میان اصولگرایان محقق می‌شود، گفت: پیش بینی ما این است که رقبای اصولگرا در انتخابات آتی با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه حزب مؤتلفه برای هر دو شکل برنامه دارد، اظهار داشت: اگر مجموعه اصولگرایان با تبعیت از خرد جمعی درصدد ائتلاف باشند، ما نیز از آن تمکین می‌کنیم اما در غیر این صورت نامزد خودمان را معرفی می‌کنیم.

**ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96 بستگی به رقیب دارد

حبیبی پیرامون پیش‌بینی احتمال ائتلاف اصولگرایان در انتخابات 96 تصریح کرد: این قضیه تا حد بسیاری بستگی به طرف مقابل و رقیب دارد و باید کارهای سیاسی را رصد کنیم و تصمیم درست را اتخاذ کنیم.

دبیر کل حزب مؤتلفه در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه در صورتی که یکی از اعضای حزب مؤتلفه نظری متفاوت با جریان اصولگرایی داشته باشد موضع‌تان چیست، گفت: ما در جلسات شورای مرکزی حزب مؤتلفه تذکرات لازم را داده‌ایم و هیچ یک از اعضا حق عدول از دستورات تشکیلاتی را ندارد.

وی با بیان اینکه حزب مؤتلفه، حزبی مقطعی و صرفا انتخاباتی نیست، اظهار داشت: ما در تمام طول سال و حتی در مواردی به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنیم.

حبیبی با اشاره به اینکه 53 سال از عمر حزب  مؤتلفه می‌گذرد، تصریح کرد: در حالی که اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور مدام تغییر می‌کند اما مؤتلفه همچنان ثابت قدم باقی مانده است و به دنبال تشکیل جامعه نمونه اسلامی است.

دبیر کل حزب مؤتلفه افزود: یکی از دلایل ثبات و تجزیه نشدن حزب مؤتلفه متفرق نشدن نیروهای کارآمد انسانی حزب و محکم بودن پایه‌های ایدئولوژیک آن است.

وی با بیان اینکه ما در حزب مؤتلفه اسلامی ثابت کردیم که با اعتقادات راسخ مذهبی می‌توان حزب داشت، تأکید کرد: حزب مؤتلفه با اتکا به این اعتقادات توانسته است در فراز و نشیب‌های گوناگون ثباتش را حفظ کند.

**دغدغه حزب مؤتلفه حفظ نظام جمهوری اسلامی است

حبیبی با تأکید بر اینکه دغدغه حزب مؤتلفه بعد از انقلاب، حفظ نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: ما پای حفظ نظام ایستادگی کرده‌ایم و میان آن و به دست آوردن قدرت نشان داده‌ایم که حفظ نظام برای ما ارجح است.

دبیر کل حزب مؤتلفه با اشاره به اینکه قدرتی که برای قدرت و به دست آوردن رانت باشد کاملا نامشروع است، تصریح کرد: قدرتی مشروع است که به دنبال پیاده کردن احکام الهی و حفظ نظام باشد.

وی در ادامه افزود: در انتخابات ریاست جمهوری زمانی که فرد مورد حمایت ما رأی نیاورد و کسی دیگری رئیس جمهور شود ما به احترام رأی مردم و تنفیذ از طرف مقام معظم رهبری از وی حمایت می‌کنیم.

حبیبی تصریح کرد: پس از برگزاری انتخابات برخی ها از رئیس جمهور پشتیبانی می‌کنند به دلیل اینکه قبلا حامی وی بودند و گروهی دیگر به دلیل اینکه فرد انتخاب شده نامزد مورد حمایت آنها نبوده نسبت به وی کارشکنی می‌کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اظهار داشت: گروهی دیگر به دنبال منافع شخصی خودشان هستند اما گروه آخر کسانی با اینکه نامزد مورد حمایتشان رأی نیاورده اما با احترام به رأی مردم و تنفیذ رهبری آن را قبول دارند و پشتوانه اصولی دولت و رئیس‌جمهور هستند که ما جزء این گروه هستیم.

وی در ادامه افزود: ما حدود یک سال و نیم پیش نامه‌ای به رئیس‌جمهور دادیم که نقاط ضعف و مثبت دولت را بیان کردیم.

**ما مصلحت انقلاب را بالاتر از جریان اصولگرایی و مصلحت اصولگرایی را بالاتر از گروه می‌دانیم

حبیبی در رابطه با اینکه چقدر مصلحت کشور را به مصلحت اصولگرایان ترجیح می‌دهید، گفت: ما مصلحت انقلاب را بالاتر از جریان اصولگرایی و مصلحت اصولگرایی را بالاتر از گروه می‌دانیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه افزود: در انتخابات ممکن است دو نامزد به میدان بیاید که یکی از آنان به نظر ما خوب باشد و طبیعتا باید از وی حمایت کنیم و زمانی هم که مجبور باشیم بین بد و بدتر کسی را انتخاب کنیم حتما بد را انتخاب می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نفوذ مؤتلفه از زمان تأسیس این حزب تاکنون روند نزولی را طی کرده گفت: معتقد نیستم حزب موتلفه روندی نزولی را طی کرده زیرا ما سقوط نکردیم و اتفاقا صعود هم داشتیم.

حبیبی تصریح کرد: ما در حزب دائما در حال عضوگیری هستیم و در ضمن مؤتلفه عنوان یک حزب معتبر و اثرگذار و در حال رشد است ولی قبول دارم شرایط کنونی شرایط مطلوبی نیست.

دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به برجام و اجرایی شدن آن گفت: همان طور که رئیس‌جمهور در بسیاری از مصاحبه‌های خود گفته در برجام ما سه گل زدیم و دو تا هم خوردیم اما مخالفان دولت آن گل‌ها را قبول ندارند و بعضی‌ها هم این را فتح‌الفتوح می‌دانند.

وی در ادامه اظهار داشت: بنده معتقدم با بدعهدی آمریکا زحمات تیم مذاکره‌کننده هدر رفته است. دولت ما آنچه را که تعهد کرده انجام داده اما آمریکایی‌ها هم همین کار را انجام نداده‌اند. آنها هر کاری علیه ملت و انقلاب توانسته‌اند انجام داده‌اند، آن کاری که علیه کشور نتوانستند انجام بدهند نه به این دلیل که نخواستند، فقط به این دلیل که نتوانستند.

حبیبی در رابطه با حقوق‌های نجومی که اخیرا پرداخت شده گفت: معتقدم که با یک حکم نمی‌شود این حقوق‌ها صادر شود، ولی در مواردی ممکن است یک حکم و قانون اجازه داده که یک مبلغی را مسئولی حقوق بگیرد که اگر این خلاف قانون و آیین‌نامه نباشد وی متخلف محسوب نمی‌شود اما اگر در خلال قانون بوده باید اول قانون را اصلاح کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه افزود: در بعضی موارد هم اتفاق افتاده که قانون و آیین‌نامه هم رعایت نشده و در اینجا دولت و قوه قضاییه هیچ راهی برای کوتاهی ندارد و این هزینه‌ها را باید برگرداند.

حبیبی خاطرنشان کرد: دولت در طول مذاکرات یک اشتباه استراتژیکی را مرتکب شد که تمام مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم‌ها و ضعف‌های دولت نهم و دهم را ناشی از سوء‌مدیریت می‌دانست و زمانی که خودشان بر سر کار آمدند مشکلات را از تحریم می‌دانستند. 

دبیرکل مؤتلفه گفت: در حال حاضر که تحریم‌ها برداشته شده ولی اوضاع اقتصادی کشور هنوز به سامان نرسیده در همان زمان هم که دلیل مشکلات اقتصادی را تحریم‌ها می‌دانستند، ما با تحقیق از اقتصاددانانی به این نتیجه رسیدیم که اثر تحریم‌ها بین 20 تا 25 درصد است و اگر تمام تحریم‌ها هم برداشته شود اثر آنها بیش از 25 درصد در حوزه اقتصاد نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر در یک کلمه بخواهیم راه‌حل اوضاع نابسامانی اقتصادی را بیان کنیم اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های آن که مقام معظم رهبری بیان کردند، می‌تواند تمام شرایط نابسامان اقتصادی را برطرف کند.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل به تعهداتش در برجام عمل نکند، برجام را باید یک کاغذ پاره تلقی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار