تصمیم نعمتی، شوکی برپیکره ی تیروکمان

زهرا نعمتی پس از حذف از مسابقات المپیک ریو 2016 تصمیم غیرمنتظره ای گرفت که تیروکمان ایران را با شوکی بزرگ رو به رو کرد.

تصمیم نعمتی شوکی برپیکره ی تیروکمانبه گزارشخبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛زهرا نعمتی پرچمدار کاروان المپیک ایران که اولین حضورش در میدان بزرگ المپیک را تجربه می مغلوب کماندار روسیه شد تابا دستان خالی از المپیک خداحافظی کند .

نعمتی که پیش از این در مسابقات پار المپیک لندن به عنوان نخستین بانوی ایرانی موفق به کسب مدال طلا شد اما در المپیک ریو علی رغم شایستگی هایش درخشش خوبی نداشته است .

تیروکمان ایران که در المپیک لندن با دونماینده شرکت کرده بود اما در المپیک ریو زهرا نعمتی بود که برای کمانداران آبروداری کرد وبا وجود معلولیت شگفتی بزرگی را برای ورزش ایران رقم زد وسهمیه المپیک ریو را به دست آورد.

نعمتی که رویای قهرمانی در المپیک را در سر می پروراند بعد از ناکامی مقابل حریف روسی در یک  اقدام عجولانه تصمیم گرفت دیگر درالمپیک شرکت نکند. وتمام تمرکزش را برای رقابت های پار المپیک بگذارد .

رقابت های المپیک آورد گاه مهم جهانی است که جدال سنگینی میان قدرتمندترین ورزشکاران جهان رخ  می دهد این سوال پیش می آید که زهرا نعمتی با چه ذهنیتی پا به این رقابت ها گذاشته است .و براین موضوع واقف بود که اختلاف فاحشی بین مسابقات المپیک وپار المپیک وجود دارد.

به هر حال تصمصم نعمتی از کناره گیری از المپیک نشان می دهد که سطح مسابقات المپیک وپار المپیک از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

این موضوع مارا برآن داشت تا گفتگویی با دبیر سازمان تیم های ملی تیراندازی باکمان داشته باشیم.

امید نجاری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در باره عملکرد زهرا نعمتی در مسابقات المپیک گفت : المپیک شرایط خاصی دارد حتی فضای حاکم بر مسابقاتواسترسی که به ورزشکارن وارد می شود قابل تصورنیست .

وی افزود : این موضوع را باید در نظر بگیریم که نعمتی با افراد سالم رقابت کرد حتی زمینی مسابقه متحرک بود که افراد سالم راحت تر می توانستند مسابقه دهند اما نعمتی که این شرایط را نداشت مسابقه برایش دشوار شد.حتی حریف او یکی ازبرترین های تیروکمان جهان است که چندین بار با  او مسابقه داد.

وی درباره تصمیم نعمتی درباره کناره گیری از المپیک گفت : این تصمیم نعمتی به دلیل فشاری بود که به او وارد شد اما قطعی نیست او پس از المپیک رقابت پار المپیک را پیش رو دارد وباید کمک کنیم تا دراین عرصه موفق باشد .

نجاری ادامه داد: تیروکمان ورزش خاصی است تیرزدن هر ورزشکار بستگی به شرایطی دارد که بر وی حاکم است بارها اتفاق افتادکه قهرمانان بزرگ در مسابقات حذف شدند. تیرکمانداران مثل پنالتی فوتبالیست ها است که ممکن است به گل تبدیل نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار