اصفهان؛

رسانه های محلی، صدای رسای مردم در شهرها و روستاها هستند

شهردار اصفهان گفت: مطبوعات محلی در آگاهی بخشی به جامعه نسبت به مطبوعات سراسری، نقش موثرتری ایفا می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مهدی جمالی نژاد در سومین همایش اتحادیه مطبوعات محلی استان های کشور، افزود: مطبوعات محلی در آگاهی بخشی به جامعه نسبت به مطبوعات سراسری، نقش موثرتری ایفا می کنند.
وی اظهارکرد: مطبوعات و رسانه های محلی با توجه به ارتباط نزدیک با مردم و بررسی موضوعات جزیی آنها، مورد توجه جدی مردم قرار دارند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه ارتباط نزدیک رسانه های محلی در شهرها می تواند منعکس کننده طیف وسیعی از مطالبات جامعه باشد، گفت: برای برون رفت روزنامه های محلی از مشکلات و چالش های مالی باید چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه مطبوعات محلی در بین مدیران و مسئولان محلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: روزنامه های محلی را باید به حد کافی پشتیبانی و حمایت کرد تا از نفوذ سایر دستگاهها به این عرصه، جلوگیری شود.
جمالی نژاد تصریح کرد: شهرداری اصفهان نیز در آینده باید از فعالیت در عرصه مطبوعات خارج شود و تنها از مطبوعات فعال در شهر پشتیبانی کند.
وی بابیان اینکه چشم اندازهای توسعه شهرها در تمام نقاط کشور بین شهرها و روستاها مشترک است، تصریح کرد: هدف اصلی همه آنها رسیدن به شهرهای اسلامی طیب، بانشاط ،سرسبز، خلاق و هوشمند است.
شهردار اصفهان ادامه داد: چشم انداز توسعه و اداره شهرها با تکیه برهفت محور شهروندمداری، انعطاف پذیری، پویایی و خلاقیت، شفافیت و پاسخگویی، مشارکت، عدم تمرکز و توزیع متوازن مدیریت دانش محور و دانش پایه محقق می شود.
جمالی نژاد با بیان اینکه از ابزار قرن بیست و یکم باید برای ارائه خدمات استفاده کنیم،گفت: در گذشته جنس فعالیت شهرداری ها خدماتی و عمرانی بود اما با گذشت زمان، شهرداری ها فعالیت در زمینه های اجتماعی و فرهنگی را رسالت خود می دانند.
وی با بیان اینکه وابستگی علمی از سایر وابستگی ها بدتر است، گفت: عدم توجه مدیریت شهری به عرصه های دانش، ما را مجبور به واردات دانش می کند.
وی با بیان اینکه با تبدیل شهرها به دستگاه های دانش محور، می توانیم دانش را به خدمات تبدیل کنیم، افزود: این امر باعث توسعه جهشی در کشور می شود.
جمالی نژاد با تاکید بر اهمیت دانش محوری در حوزه مدیریت شهری، اظهار کرد: دانش، محور و پایه گفتمان های مدیریت شهری شده است.
وی با بیان اینکه شهرها محور توسعه کشور هستند، افزود: برای توسعه کشور ، فعالیت ها را باید از شهرها و روستاها شروع کنیم.
وی افزود: در سالهای گذشته ذوب آهن و فولاد مبارکه و صنایع محور توسعه شهرها شاخته می شدند اما امروز صنایع نه تنها محور توسعه محسوب نمی شوند بلکه مخل توسعه شناخته شوند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه دانش محوری در راستای رسیدن به توسعه در قالب چهار سرفصل تدوین شده است،گفت: توسعه، ایجاد، انتشار و مصرف دانایی از مهمترین راههای رسیدن به توسعه در شهرها محسوب می شود.
شهردار اصفهان با اشاره به نقش اثرگذار رسانه ها در حوزه مدیریت شهری، گفت: موفقیت مدیران شهری بدون کمک و همراهی اهالی مطبوعات و رسانه ها میسر نیست.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید تحلیلگر باشند و فعالیت آنها نباید به انتشار اخبار محدود شود، اضافه کرد : رسانه ها حلقه واسط بین گفتمان های جدید و شهروندان هستند.
جمالی نژاد توزیع متوازن رسانه های محلی را از جمله عوامل اثرگذار در کاهش مهاجرت به کلانشهرها دانست و افزود: توزیع متوازن رسانه های محلی موجب توزیع متوازن امکانات در شهرها می شود و این مسئله از مهاجرت اهالی شهرها و روستاها به کلانشهرها جلوگیری می کند.
سومین همایش بزرگ اتحادیه مطبوعات محلی استانهای سراسر کشور با حضور 350 مدیر مسئول و سردبیر رسانه های محلی از 31 استان کشور در اصفهان برگزار شد.
مدیران و مسئولان رسانه های محلی در سومین همایش بزرگ مطبوعات محلی استان های کشور، با امضای بیانیه ای با عنوان طرح 'حمایت از خرید کالای ایرانی' حمایت و پیروی خود را از منویات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی اعلام و بر لزوم خرید و استفاده از کالاهای ایرانی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.
اعضای اتحادیه مطبوعات محلی استانهای کشور در پایان این همایش از مکان های تاریخی، جاذبه های توریستی و پروژه های عمرانی بزرگ شهر اصفهان دیدن کردند.


انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.