"پت تومی"؛ منتقدی که در جلسات مرتبط با ایران در سنا غایب بوده ولی ساز مخالف می‌زند

اعضای حزب دموکراتیک آمریکا اظهار کرده‌اند یکی از منتقدان اصلی توافق با ایران، در بیشتر جلسات سنا در این زمینه غایب بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آنلاین؛ "پت تومی،" سناتور جمهوری خواه آمریکا، در روند تبلیغات خود برای انتخابات سنا، دولت آمریکا را در زمینه سیاست های مرتبط با ایران مورد انتقاد قرار داده است. با این حال به نظر می رسد که تومی از زمان ورود به سنا در بیشتر جلسات مرتبط با توافق ایران حضور نداشته است.

پرستون مادوک، سخنگوی حزب دموکراتیک ایالت پنسیلوانیا، در این باره گفت: "اظهارات تومی در زمینه امنیت ملی روشی برای جذب رای است." وی در ادامه افزود نتیجه بررسی حزب دموکراتیک اعتبار واقعی تومی را برای رای دهندگان مشخص خواهد کرد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی حزب دموکراتیک، تومی از 8 جلسه برگزار شده سنا در خصوص ایران از سال 2011، تنها در یکی از آن ها شرکت کرده است. این در حالی است که وی اولین بار در سال 2010 وارد سنای آمریکا شد.

"تد کونگ،" سخنگوی کمپین انتخاباتی تومی اظهار کرد که وی در هنگام غیبت در جلسات سنای آمریکا، با مشکلات مهم تری مواجه بوده است. کونگ در این باره گفت: "پت تومی در جلسات مهم و محرمانه بسیاری در خصوص ایران شرکت کرده است و به میزان کافی در این زمینه اطلاعات دارد."

در همین حال دموکرات ها معتقد هستند تومی تنها به این دلیل مساله امنیت ملی را وارد روند انتخاباتی کرده است که در ایالت خود با سطح رقابت بالایی مواجه شده است. آن ها به این موضوع اشاره کرده اند که تومی پیشتر تمرکز کامل کمپینش را بر زمینه های اقتصادی قرار می داد و تنها اکنون که آینده شغلی خود را در خطر می بیند، مساله امنیت ملی را پیش آورده است.

کمپین تومی در پاسخ به این اظهارات نامه های ارسال شده از سوی وی به مسئولان آمریکا، در خصوص ایران را منتشر کردند. تومی در این نامه ها که به افرادی همانند هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، ارسال شده، خواستار افزایش برخوردها با کشورهای لغو کننده تحریم های ضد ایران و سخت گیری بیشتری بر علیه این کشور شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار