پيام تسليت مدیران به مناسبت فقدان هنرمند پيشكسوت «داود رشيدى»

در پى درگذشت هنرمند پيشكسوت سينما، تئاتر و «داود رشيدى»، مدیران سینمایی و تئاتر در پيامى فقدان اين بازيگر نامدار سينما را تسليت گفت.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابی؛ در اين پيام آمده است: 

«داود رشیدی» متعلق به نسلی است که به هنر بازیگری شأن اَکادمیک بخشید. ایفای نقش‌های ماندگار، به سینمای نوپای ایران، اعتلایی دیگر داد و مخاطبان را با دنیای متفاوتی از نقش اَفرینی مواجه ساخت و نسلى به تماشاى هنرمندىِ او قد كشيد.

ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگ سینمای ایران و همسر و فرزندان هنرمندش، برای آن مرحوم از درگاه خداوند علو درجات را مسئلت می‌نماید.

علیرضا تابش
مديرعامل بنياد سينمايى فارابى

پیام تسلیت حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی
باسمه تعالي

بر زمينى كه نشان كف پاى تو بود    
سالها سجده صاحبنظران خواهد بود
چه غم انگيز است غروب ستاره اي درخشان از آسمان فرهنگ و هنر ايران. و چه دردناك است خداحافظي با مردي فرهيخته و مهربان. چهره آرام و دلشيني كه مي ماند براي هميشه در خاطره تاريخي يك ملت. او هميشگي است چون از جنس بودن است  و روشنايي.  از اين پس هر جا نور هست ، هر جا روشنايي و ستاره هست مي توان از او سراغ گرفت. در باغ و  بوستان هنر ايران، در لابلاي شقايقها آنجا كه به احترام بالا مي رود پرچم سينماي ايران، داوود رشيدي را مي شود دوباره ديدار كرد. در قله ها، در سينه هاي مالامال از عشق و إيمان ، آنجا كه سخن مي رانيم از اراده، خوباوري، اعتماد و گفته مي شود  واژه زيباي پدر، همسر، خانواده، و إنسان داوود رشيدي هست. باغبان پير گلشن رازهاي ناب انساني از ميانمان رفت. اما او هست و هميشه خواهد ماند در خاطرمان.

اين غروب غم انگيز را تسليت مي گويم از صميم قلبم به همسر بي مانندش  بانواحترام برومند، فرزندان داغدارش، جامعه سينما و تئاتر و همه مردم ايران


پیام تسلیت مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی

انا لله و انا الیه راجعون
داود رشیدی واپسین نقش خویش را بر صحنه ی زندگی اجرا کرد. نام و نشان او که آفرینشگر آثاری ماندگار در عرصه فرهنگ و هنر این سرزمین بوده است هرگز فراموش نخواهد شد.

با افسوس  و دریغ ، مرگ اندوهناک استاد داود رشیدی را به اصحاب هنر، همسر صبور ،فرزند هنرمندش و خانواده محترم برومند تسلیت عرض می نمایم. خداوندگار  هنر او را که مومنانه وقف هنر شد رحمت کند

پیام تسلیت مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران

متن این پیام به شرح زیر است:

درگذشت داوود رشیدی هنرپیشه پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی که با ایفای نقش‌های بسیار، همواره یادی زنده در میان ما دارد، یکبار دیگر جامعه هنری کشور را در غم فرو برد.

درگذشت این هنرمند بزرگ وچهره ي بيادماندني را به بازماندگان محترم ایشان و هم‌چنین جامعه هنری کشور تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب دارم.

پیام تسلیت مدیرعامل خانه کتاب برای داوود رشیدی

مدیرعامل خانه کتاب با صدور پیامی درگذشت داوود رشیدی، هنرمند و مترجم شناخته شده کشورمان را تسلیت گفت.
در پيام مجيد غلامي جليسه به مناسبت درگذشت داوود رشيدي آمده است: «درگذشت استاد ارجمند داوود رشيدي، هنرمند پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون و مترجم نمايشنامه‌هاي مختلف، موجب تاسف و تاثر شد. ايشان در عرصه ترجمه آثار نمايشي و كتاب‌هاي مختلف و شناساندن نويسندگان متعدد به جامعه هنري نقش به‌سزايي داشتند و از اين رو نقش‌آفريني‌هاي آن استاد فقيد در تئاتر و سينما و تلويزيون نبايد مانع از توجه به كتاب‌هاي ارزشمندشان شود.

درگذشت اين هنرمند فقيد را  خدمت همسر و فرزندان و نيز خانواده ايشان و هم‌چنين جامعه فرهنگي كشورمان تسليت مي‌گويم و براي آن عزيز آمرزش و آرامش و براي بازماندگانش صبر و اجر مسالت دارم.


پیام تسلیت مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری
داوود رشیدی بازیگری از جنس مردم بود و گواه این مدعا نقش های ماندگاری است که در ذهن مخاطبان و تاریخ عرصه سینما و هنرهای نمایشی این مرز و بوم به ثبت رسیده است. از شش انگشتی تکرار نشدنی سریال هزار دستان تا خجه ممد فیلم شیلات و نقش آفرینی در بی بی چلچله و هنرنمایی در اثر ماندگار کمال الملک همه و همه بخشی از تاریخ هنری این کشور را تشکیل می دهد.

سینمای ایران امروز نه تنها یک بازیگر کهنه کار که یک اندیشمند فرهنگی را از دست داده است. این فقدان بزرگ را به همسر و فرزند استاد رشیدی تسلیت می گویم و از خدای منان برای آن فرهیخته ی گرامی علو درجات را خواستارم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار