شیراز؛

اخاذی اینترنتی از سوی نامزد غیر رسمی

فردی که قصد اخاذی اینترنتی از دختر جوان شیرازی را داشت، با تلاش ماموران پلیس فتا استان دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئيس پليس فتا استان فارس گفت: خانمی جوان ساکن شیراز با ارجاع یک فقره دادخواست به پلیس فتا فارس اعلام كرد که از طریق نرم افزار شبکه اجتماعی اینستاگرام شخصی ناشناس با شناسه کاربری مردانه اقدام به ارسال پیام های غیر اخلاقی و تهدیدآمیز كرده و به حیثیت فردی و اجتماعی بنده لطمه وارد کرده و با اشاعه اکاذیب، تهدید به اخاذی و توزیع عکس های شخصی من کرده است که در این رابطه خواستار رسیدگی به پرونده را دارد.
سرهنگ سيدموسي حسينی ادامه داد: با تشکیل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز کردند.
وی افزود: طی بررسی های فنی و تخصصی به عمل آمده، ماموران در اندک زمانی موفق به شناسایی متهم شدند.
رئيس پليس فتا استان فارس اظهار كرد: زمانی که شاکی با اسم متهم روبرو می شود او را نامزد غیر رسمی خود معرفی می کند که مدتیست به علت اختلاف در عقیده متارکه کرده اند و از او خبری در دست ندارد.
سرهنگ حسينی بيان كرد: شاکی گفت در زمان دوستی با متهم مطمئنم هیچ اطلاعات شخصی و عکسی از خودم در اختیار او قرار ندادم و نمی دانم چطور به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده است .
وی افزود: در نهایت ماموران پلیس فتا در اقدامی غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم در یکی از پارک های شهرستان شیراز شدند.
رئيس پليس فتا استان فارس گفت: متهم در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی اعتراف می كند، متهم عکس ها و اطلاعات شاکی را در هنگام صلح و دوستی با وی، زمانی که به تفریح رفته بودند از تلفن همراه ایشان از طریق سیستم بلوتوث برداشته و بر روی گوشی خود ذخیره می کند تا در فرصتی مناسب به نقشه شوم خود جامع عمل بپوشاند.
سرهنگ حسینی گفت: شهروندان می بایست از اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی محافظت نمایند. وی افزود تبلت ، تلفن های هوشمند، رایانه های قابل حمل، شبکه های اجتماعی و رایانه های عمومی به هیچ عنوان مکان مناسبی برای نگهداری عکس های شخصی و اطلاعات محرمانه نیستند.
وی در ادامه تاکید کرد که چه در فضای مجازی چه در دنیای واقعی به هیچ کس اعتماد بی جا نداشته باشید.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار