بهای نفت حدود 3 درصد دیگر افت کرد

کاهش کمتر از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، عامل اصلی افت مجدد بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت در روز چهارشنبه حدود 3 درصد افت کرد. دلیل آن، وجود ذخایر هفتگی بسیار زیاد در آمریکا بود. داده های دولت آمریکا نشان داد افت تولید بنزین و محصولات پالایشگاهی نیز کمتر از حد انتظار بوده است.

در ماه آگوست، بهای نفت خام به میزان 11 درصد افزایش داشت و بیشترین بها بعد از ماه آوریل را رقم زد. در ماه آینده نیز قرار است کشورهای عضو اوپک در الجزایر دور هم جمع شوند و احتمال داشت برای تولید نفت، سقف تولیدکنند.

اما این هفته، بهای نفت با قدرت گرفتن دلار، باز هم پایین آمد و امیدها برای تعیین سقف توسط اعضای اوپک، به ناامیدی تبدیل شد. داده های عرضه و تقاضای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه نیز به عقیده تحلیل گران، ممکن بود وضع را وخیم تر کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر برای دومین هفته متوالی افزایش داشته است و هفته گذشته به 2 میلیون و 300 هزار بشکه رسیده است که از پیش بینی های تحلیلگران بیشتر بود.

ذخیره محصولات پالایشگاهی از قبیل گازوئیل و نفت سوختی نیز به افزایش بی سابقه یک میلیون و 500 هزار بشکه رسید و افت 691 هزار بشکه ای موجودی بنزین، حدود نصف پیش بینی ها بود.
در همین راستا، بهای نفت خام برنت با کاهش 2.8 درصدی، برابر یک دلار و 33 سنت افت کرد و به بشکه ای 47 دلار و 4 سنت رسید.

بهای نفت خام وست اینترمیدیت تگزاس نیز با افت 3.6 درصدی، یک دلار و 65 سنت از ارزش خود را از دست داد و به 44 دلار و 70 سنت رسید. در ماه جاری میلادی، بهای این نفت حدود 7 درصد رشد کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار