ناکامی رنجرهای آمریکایی در نجات گروگان‌های خارجی

سربازان عملیات ویژه نیروهای دریایی آمریکا یا «نیوی سیلز»، ماه گذشته برای رهایی یک استاد دانشگاه آمریکایی و همکار استرالیایی ربوده شده‌اش، یورش ناکامی را انجام دادند.

ناکامی رنجرهای آمریکایی در نجات گروگان‌های خارجی
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این سربازان ویژه آمریکایی با شورشیان طالبان که آن دو استاد را در قیدشان دارند جنگ مسلحانه سختی در یک محوطه دور دست در کوه‌های شرق افغانستان داشتند.

روزنامه نیویورک تایمز این خبر را روز پنجشنبه از قول مقام‌های آمریکایی گزارش داد.

به گزارش این روزنامه، عملیات نجات چندین روز پس از آن راه اندازی شده است که کیفین کینگ، استاد آمریکایی و تیموتی وییکس، استاد استرالیایی به تاریخ هفتم ماه آگست از خودرویشان در کابل نزدیک ساختمان دانشگاه آمریکایی افغانستان، توسط افراد مسلح ربوده شدند.

مقام‌های آمریکایی گفتند که اعضای گروه سیل با حمایت نیروهای ویژه دیگر اردو موسوم به رنجر به فاصله چندین ساعت، موفق به نجات گروگان‌ها نشدند.

وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای این یورش را برای نجات دو غیرنظامی تایید کرده است اما گفته است که گروگان‌ها در محل مظنون نبودند. هیچ آمریکایی در آن عملیات کشته نشد، اما شماری از شورشیان کشته شدند.

این یورش به گزارش فاکس نیوز به هدایت رئیس جمهور بارک اوباما اجرا شده بود.

مقام‌ها گفته اند که آنان تصور می کنند که آن مردان در قید شبکه حقانی است – گروهی که توانمند ترین و خشن ترین جناح طالبان است.

صدای آمریکا نوشت: گروه حقانی شماری از اسرای بلند رتبۀ غربی را برای چندین سال در اسارت داشت که شامل بو برگدال سرباز امریکایی بود که در سال ۲۰۱۴ در تبادله اسرا با ایالات متحده رها گردید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار